מהם ליקויי בנייה וכיצד מטפלים בהם- יוזוק מלכים ושות

מהם ליקויי בנייה וכיצד מטפלים בהם?

בעולם מושלם לא היינו צריכים לכתוב את הכתבה הבאה, אך למרבה הצער ליקויי בנייה הם דבר נפוץ למדי. בניית בית או מבנה היא תהליך ארוך ומורכב שכמעט לא יכול להיות חף מטעויות, חמורות יותר או פחות. במאמר הבא נסביר מהם ליקויי בנייה ואיך כדאי לטפל בהם.

מה הם ליקויי בנייה?

נתחיל בהגדרה קצרה. ליקוי בנייה הוא מונח שמתייחס לכל פגם שנפל במבנה הסופי. ליקוי הבנייה יכול להתרחש במערכות מגוונות ולהיות פעוט או חמור. המשמעות של ליקויי בנייה נמדדת בהתאם לחומרתם: הם עשויים לפגוע בנוחות השימוש בבית או באסתטיקה שלו, להוריד את שווי הנכס ובמקרים חמורים להוות מפגעים בטיחותיים מסוכנים.

בשביל לטפל בליקויי בנייה צריך כמובן קודם כל לחשוף אותם. לכן מומלץ לפני קבלת המפתח לבית לערוך מה שמכונה "בדק בית", כלומר סקירה מקיפה של מהנדס ואנשי מקצוע על כלל חלקי הבית והמערכות השונות. בתום הבדיקה יוגש דו"ח ליקויי בנייה שיחשוף האם נפלו תקלות במבנה ומה הן.

ליקויי בנייה נפוצים

בין אם מדובר על דירה חדשה מקבלן או בניין ישן יותר, ישנם כמה ליקויים נפוצים שחוזרים על עצמם במבנים שונים בארץ. סוג נפוץ של ליקויים הם ליקויי אינסטלציה: נזילות, סתימות ובעיות נוספות בצנרת המבנה.

נוסף עליהן ליקויי בנייה נפוצים גם באיטום הבית והגג, במערכת החשמל של המבנה, באיכות הקירות (קירות סדוקים או עקומים) וכיוצא בזה. ברגע שמתגלה ליקוי כלשהו, גם הקטן ביותר, חשוב מאוד לנקוט בפעולה על מנת לתקן אותו בשביל שהוא לא יתגלגל לבעיה חמורה בהרבה.

מדוע ליקוי בנייה הן עניין נפוץ? יש מגוון של סיבות אפשריות לכך, כמו למשל טעויות אנוש, בחירת חומרים זולים, דילוג על שלבים חשובים בביצוע ועוד. ההסבר הראשי הוא שבנייה היא תהליך מורכב שמערב גורמים רבים ולכן כמעט בוודאות יכולה ליפול טעות בשלב זה או אחר.

חשוב למהר ולהיעזר בעורך דין

לאחר שמתגלה ליקוי בנייה במסמך רשמי שנחתם על ידי גורם מקצוע מורשה, כדאי מאוד להיעזר בשירותיו של עורך דין ליקויי בנייה מנוסה. בעזרת עורך הדין תוכלו להגיש תביעות ליקוי בניה ולהגדיל באופן ניכר את הסיכוי לזכות בהן.

תביעות ליקוי בניה יתנהלו כנגד הקבלן המבצע של הפרויקט או אנשי מקצוע מטעמן, ומטרתן למעשה להוכיח את חומרת הליקוי ואת אחריות הקבלן לפגם שנפל במבנה. במקרה של בניין משותף ניתן להתאגד כמובן לתביעה משותפת של דיירי הבניין יחד.

כדאי לפעול במהירות

חשוב ליידע את הקבלן המבצע בעזרת עורך דין מקרקעין על ליקויי הבנייה שגיליתם. בנוסף חשוב לפעול במהירות על מנת להגדיל את ההסתברות להצליח להוכיח את אחריותו של הגורם המבצע בליקוי. כך תוכלו לשלול ביעילות גדולה יותר הסברים חלופיים שעלולים "לצוץ" עם הזמן.

Facebook
Twitter
Email
LinkedIn

מאמרים נוספים

צוואות

סעיף 1 לחוק הירושה קובע כי: "במות אדם עובר עזבונו ליורשיו". סעיף 2 לאותו חוק קובע כי: "היורשים הם יורשים על-פי דין או זוכים על-פי

קרא עוד »

עו"ד פינוי בינוי ברמלה

ברמלה מעודדים לא מעט פרויקטים של התחדשות עירונית ולמעשה, רק לפני חודשים בודדים מועצת העיר אישרה תכנית ענק אשר כוללת לא פחות מ-2482 יחידות דיור

קרא עוד »

שימוש חורג בנכס

במסגרת הסדרתם של תכנון ובנייה בישראל, שימוש חורג הוא שימוש בקרקע או במבנה לא למטרה שהוגדרה לו בתוכנית בניין עיר ו/או בהיתר שניתן כדין. לדוגמא:

קרא עוד »
Call Now Button דילוג לתוכן