עורך דין פינוי בינוי בראשון לציון - יוזוק מלכין ושות

עו"ד פינוי בינוי בראשון לציון

פרויקט פינוי בינוי הינו עסקה המשפרת את רווחתם של הדיירים ומהווה עסקה כלכלית לשני הצדדים לעסקה. הדיירים שמרוויחים דירה חדשה במקום הישנה והיזם מרוויח קרקע יקרת ערך עליה יקים פרויקט בניה חדש שיניב לו רווחים.

לפני שרצים לחתום על שלל מסמכים לגורמים שונים הממלאים אתכם בחלומות שלרוב אינם קשורים למציאות בעיר ראשון לציון, כדאי קצת ללמוד על ההוראות החלות בראשון לציון.

בחירת עורך דין מקרקעין לעסקת פינוי בינוי בראשון לציון

לפני שאתם בוחרים עו"ד פינוי בינוי בראשון לציון ולמעשה, בכל עיר אחרת, קיימת חשיבות גבוהה שתבינו בצורה מעמיקה את התפקידים של אותו עורך דין.

כידוע, כאשר עולה הדרישה לפרויקט פינוי בינוי, יש צורך לשמר ולשים דגש על אינטרסים של קבוצה גדולה של אנשים (הדיירים). במקרה הזה, עורך הדין, אמור לסייע ביצירת חזית אחת משותפת לכל הדיירים ולנסות ולמנוע סכסוכי שנים.

תכנית בינוי עיר ראשון לציון רצ2030

רצ203 הינה תכנית המתאר התכנוני של העיר ראשון לציון ומכוחה ניתן להגיש תכנית מפורטת ממנה יתקבל היתר בניה.

תכנית זו מגדירה אזורים בהם ניתן לתכנון עסקת פינוי בינוי ובמקביל לה הוכנו מסמכי מדיניות.

מרכז הכובד בעיר בכל הנוגע לפינוי בינוי מקבלת שכונת נווה אליהו ובשמה  הקודם רמת אליהו בה מתוכננים מספר מתחמי "פינוי בינוי" ו-"בינוי פינוי".

המתחם הגדול ביותר שכבר הסתיים הינו מתחם קריית האומנים בחלק המזרחי של ראשון לציון.

בהתאם לתוכנית המתאר של העיר מתנהלים מו"מ במספר מוקדים רלבנטיים בהתאם לתוכנית המתאר בעיר- בצירי הרחובות רוטשילד, ז'בוטינסקי, הרצל וירושלים.

מה עושים במידה והבניין אינו מוגדר לפינוי בינוי בתוכנית המתאר?

העובדה שהבניין שלכם אינו מוגדר בתוכנית המתאר אינו מונע קידומו של פרויקט פינוי בינוי, אלא דרך הפעולה קצת שונה- יש לבצע הכרזה של מתחם פינוי בינוי באחד המסלולים הקיימים במשרד השיכון והבינוי- באמצעות הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. בכדי לבחון האם המתחם מתאים למסלול פינוי בינוי חשוב להתייעץ עם בעלי מקצוע רלבנטיים מהתחום- עורך דין מקרקעין העוסק בפינוי בינוי, אדריכל או שמאי.

האם לחתום לכל אחד שפונה עם הצעה לפינוי בינוי?

תחום הפינוי בינוי פרוץ באופן שכל גורם יכול להציג עצמו בפני הדיירים כיזם או כמומחה לפינוי בינוי. מאחר ועסקת פינוי בינוי הינה מורכבת ומשלבת ידע וניסיון מומלץ כי בטרם הדיירים יחתמו על מסמך בדיקת התכנות או בשפה המקצועית "non shop" יבדקו תחילה האם הבניין/המתחם שלהם מתאים לעסקת פינוי בינוי ובמידה ולא האם ישנם מהלכים שיאפשרו זאת. ולכן מומלץ לפנות תחילה לעורך דין מקרקעין מומחה לתחום פינוי בינוי בראשון לציון, בעל ניסיון, ידע והכרה של הגורמים המקצועיים בעיר.

סיוע וליווי לדיירים

עו"ד פינוי בינוי בראשון לציון, יסייע גם בבחירת נציג או מספר נציגים מתוך הדיירים, אשר תפקידם יהיה לייצג את כלל הדיירים אל מול היזמים.

בשלב הבא, עורך דין מקרקעין בראשון לציון ילווה את הנציגים בהליך חתימת החוזה אל מול היזמים – וכמובן, יוודא שהחוזה אכן מייצג את האינטרסים של הדיירים בצורה המיטבית.

התמונה המלאה

עורך דין פינוי בינוי בראשון לציון יהיה גם זה אשר יסביר לדיירים את התמונה המלאה לגבי הזכויות שלהם, לגבי לוח הזמנים ולגבי איך הפרויקט אמור להתבצע בפועל.

עו"ד פינוי בינוי בראשון לציון יהווה גם כאיש המקצוע אשר ידאג שכל התהליך מתבצע על פי חוק וכאמור, יגן על האינטרסים של כל דייר לאורך כל התהליך.

תפקידו של העו"ד

התפקיד של עו"ד הינו חשוב וחיוני לכל אורך התהליך ולכן, חשוב לוודא שאתם בוחרים בצורה מושכלת ונבונה את אותו עורך דין פינוי בינוי בראשון לציון וכחלק מכך, יש לוודא, שהוא מחזיק ברשותו את הידע, הכלים, הניסיון והיכולות לבצע את התפקידים בצורה המיטבית וכאמור, לשמור על האינטרסים של כל הדיירים אותם הוא מייצג מול היזם ושאר הגופים הרלוונטיים, בצורה המקסימאלית.

כיצד בוחרים עו"ד מקרקעין מומחה לפינוי בינוי בראשון לציון

כמו בכל עסקת מכר, גם בתהליך פינוי בינוי נכון שלכל צד יהיה עו"ד – צד היזם וצד והדייר. במקרה של פרויקט פינוי בינויי, הדיירים כולם יבחרו משרד עו"ד אחד שייצג אותם מתחילת ההליך ועד סיומו.

ייצוג דיירים בעסקת פינוי בינוי מתנהל על ידי עורך דין שנבחר בקפידה ורצוי להסתייע בטיפים הבאים:

הליך בחירת עורך הדין צריך להיות מסודר ועדיף שיתנהל על ידי ועד המייצג את הדיירים כולם ובכל מקרה על ההליך להתבצע בשקיפות מלאה מול כל הדיירים. חשוב מאוד שלא למנות עורכי דין ללא ניסיון בהליכי פינוי בינוי, מהלך שכזה עלול להוביל למפחי נפש ועבודה לא מקצועית שתגרום לאובדן זכויות.

משרדנו הממוקם בראשון לציון ובעל ניסיון רב בתחום המקרקעין בכלל ובפרט התחדשות עירונית יסייע בידכם לבנות את ההסכם הנכון והטוב ביותר עבורכם. תנו לידע ולניסיון הרב שצברנו לעבוד בשבילכם בשקיפות ובשיתוף פעולה מלא. צרו איתנו קשר לפגישת הכרות וקבלת טיפים כיצד לקדם פרויקט פינוי בינוי בראשון לציון. אנחנו ממתינים לכם. יוזוק מלכין חברת עורכי דין 03-9567770

 

אולי יעניין אתכםלמה צריך רוב של כל כך הרבה דיירים כדי לאשר פרויקט פינוי בינוי?

Facebook
Twitter
Email
LinkedIn

מאמרים נוספים

עו"ד תמ"א 38 בראשון לציון

מחפשים לעשות תמ’’א 38 בראשון לציון? הגעתם למקום הנכון! יוזוק מלכין ושות’  צוות עורכי דין המתמחים בתחומי תמ’’א 38, פינוי בינוי ומשפט שונים, והם עוסקים

קרא עוד »

שימוש חורג בנכס

במסגרת הסדרתם של תכנון ובנייה בישראל, שימוש חורג הוא שימוש בקרקע או במבנה לא למטרה שהוגדרה לו בתוכנית בניין עיר ו/או בהיתר שניתן כדין. לדוגמא:

קרא עוד »

לבדיקת התכנות פרויקט

נא השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

Call Now Button דילוג לתוכן