פינוי דייר סרבן - איך לפנות דייר סרבן - יוזוק מלכין ושות

פינוי דייר סרבן

שוק השכרת הדירות בישראל הוא שוק יצרי ולעיתים גם עולות בו סיטואציות לא נעימות, כמו למשל דייר סרבן שלא משלם ולא מוכן לפנות את הנכס. במקרה מסוג זה, מול בעל הבית עומדים כללי "עשה" ו"אל תעשה" מדויקים וברורים. המאמר הבא יסביר לכם איך לפנות דייר בשכירות.

למה לפנות את הדייר?

לפני שנסביר את ה"איך" חשוב להתמקד ב"למה". כלומר, איזו סיבות יכולות להביא אותנו לפנות את הדייר ששוכר את הדירה. בעניין זה המניעים פשוטים וברורים למדי: בכל מקרה בו הדייר מבצע הפרה יסודית של חוזה השכירות.

ההפרה "הקלאסית" היא של דייר סרבן המסרב לצאת מהדירה לאחר שתמה תקופת השכירות, או דייר שאינו משלם את דמי השכירות, חשבונות או ועד בית. בנוסף, אם הדייר משתלט על מרחב ציבורי, מבצע השכרת משנה, פותח עסק או מסב נזק חמור לדירה – כל אלו הפרות חמורות שמהוות עילה לפינוי.

לא בכוח

איך מתמודדים עם פינוי דייר סרבן? הדבר הראשון שצריך לדעת הוא מה לא לעשות. אסור לבעל הבית לנסות לבצע מה שקרוי "דין עצמי", כלומר ניסיון לבצע פינוי שוכר מהדירה דרך איומים וסנקציות שגולשות למישור הפלילי.

לבעל הבית אסור לאיים על הדייר, להשליך את חפציו לרחוב, להחליף מנעולים ללא ידיעת הדייר, לנתק גז, חשמל או מים וכיוצא בזה. חשוב לדעת כי גם אם סנקציות אלו כתובות בחוזה השכירות והדייר חתם עליהן, אין זה בהכרח אומר שהן קבילות משפטית.

בנוסף, אין טעם לקרוא למשטרה בעבור פינוי מושכר. סכסוך בין בעל בית לדייר הוא סכסוך אזרחי ולמשטרה אין את הכלים המתאימים לטפל בו. לכן הדבר היחידי שאפשרי במצב זה הוא פנייה לערוץ המשפטי הרלוונטי.

נכון לכל הליך משפטי

מה שכן נכון ורלוונטי לכל הליך משפטי שעיסוקו פינוי דייר סרבן הוא פעולה לפי שני השלבים הבאים. ראשית שכרו את שירותיו של עורך דין מקרקעין מנוסה אשר בקי בנושא זה ויידע לתת לכם את הייעוץ המשפטי הרלוונטי.

בנוסף, חשוב לדאוג לתיעוד מלא של כל התקשרות בינכם לבין הדייר הסרבן. מבחינה משפטית, אם משהו לא כתוב או מוקלט, הוא נחשב ל"לא קיים", ולכן חשוב לדאוג לאיסוף מסודר של החומר, שיסייע לכם בהמשך במידה ותנהלו תביעה או כל הליך משפטי אחר.

אילו ערוצים משפטיים עומדים לרשותכם?

הפעולה הבסיסית ביותר, שמתגלה במקרים רבים כאפקטיבית למדי היא הוצאת הודעת התראה לפני תביעה. לעיתים די בהודעה עצמה על מנת להרתיע את הדייר מהמשך מעשיו ולגרום לו להתפנות מהנכס.

אם בחרתם בתביעה, נגד פינוי דייר סרבן ישנם שני מסלולים עיקריים רלוונטיים למקרה זה: תביעה רגילה ותביעה מהירה בסדר דין מקוצר. ההבדל העיקרי ביניהם הוא שתביעה מהירה לא נוגעת לקבלת פיצויים או לטענות אחרות שיש כנגד הדייר. בנוסף היא שוללת את אפשרות הדייר להגיש תביעת נגד במסגרת ההליך המשפטי

Facebook
Twitter
Email
LinkedIn

מאמרים נוספים

צוואות

סעיף 1 לחוק הירושה קובע כי: "במות אדם עובר עזבונו ליורשיו". סעיף 2 לאותו חוק קובע כי: "היורשים הם יורשים על-פי דין או זוכים על-פי

קרא עוד »

עו"ד פינוי בינוי ברמלה

ברמלה מעודדים לא מעט פרויקטים של התחדשות עירונית ולמעשה, רק לפני חודשים בודדים מועצת העיר אישרה תכנית ענק אשר כוללת לא פחות מ-2482 יחידות דיור

קרא עוד »
Call Now Button דילוג לתוכן