בניית מרפסות שמש - ליווי משפטי

בניית מרפסות שמש – ליווי משפטי בהוספת מרפסות שמש

כמה פעמים יצא לכם לחשוב, אם רק יכולנו לבצע בניית מרפסות שמש בבית, פינת גן ירוקה, עם פרחים, צמחים, אדניות. מקום שאני יכול לשבת בכייף לקפה של בוקר, פינה שקטה משלי המשקיפה על הרחוב. אוויר פתוח, מקום בו אוכל לארח חברים ואולי אף לשים גריל וליהנות מתחושה של חופש.

בניית מרפסות שמש – הדרך לשדרג את הבית שלכם

אז זהו שזה לא חלום והיום כבר ניתן, קיימת דרך לשדרג את הבית שלכם ולבנות מרפסת בפרק זמן קצר יחסית ואפילו אולי להרוויח מהמהלך הזה כסף.

סעיף 19(ג)(1) לתוספת השלישית לחוק התכנון והבניה, התשכ"ה-1965 (להלן: "החוק") מעניק פטור מהיטל השבחה למחזיק במקרקעין או קרובו אשר הגישו בקשה להיתר בניה לצורך בניה או הרחבה דירת מגורים בהתקיים התנאים כדלקמן:

תוספת מרפסת לבניין קיים

בניית מרפסות שמש לבניין קיים היא דרך מצוינת להעלות את ערך הבית שלכם. אם חשבתם להוסיף מרפסת לבית שלכם, הנה כמה דברים שאתם צריכים לדעת.

השלב הראשון בתהליך הוספת מרפסת הוא ההחלטה היכן היא תמוקם בבניין. כדאי גם לחשוב מאיזה סוג חומר אתה רוצה שהוא עשוי וכמה קומות מדרגות יהיו ממפלס הקרקע.

לאחר שהחלטתם על שני הדברים הללו, תוכלו להתחיל לחפש קבלנים המתמחים במרפסות ולקבל הצעות מחיר. השלב הבא הוא קבלת היתרי בנייה ולאחר מכן לוודא שהכל מתנהל לפי התכנון בתהליך הבנייה.

תנאים לבניית מרפסות שמש לבניין קיים:

  • הדירה מיועדת לשימוש המחזיק בדירה או קרובו.
  • המחזיק בדירה או קרובו הם אלו שהגישו את הבקשה להיתר בניה.
  • השטח הכולל של דירת המגורים האמורה לאחר בנייתה או הרחבתה לא יעלה על 140 מ"ר.
  • מה שנדרש מכם, הוא לבדוק האם הרשות העירונית שלכם מאפשרת ואם השכנים לא מתנגדים.

תוספת מרפסות לבתים חדשים

בבניה של בתים חדשים כיום, כמעט כל דירה שנבנית צמודה לה מרפסת. בשנים האחרונות החלה מגמה של בניית תוספת מרפסות גם בבניינים ישנים. לפי הערכת שמאים ניתן לראות כי בעקבות הוספת מרפסת שמש, ערך הדירה יכול לעלות בין 5-15% מה שיכול להסתכם גם במאות אלפי שקלים לטובת בעל הדירה.

בעצם, ביום מכירת הדירה, רבים הסיכויים שתוחזר ההשקעה של בניית המרפסת ובנוסף יהיה גם יותר קל יותר למכור אותה כיוון שדירה עם מרפסת- יותר מעניינת ונחשקת ויש לה ערך מוסף גבוה יותר עבור הקונה הפוטנציאלי.

אז איך מתקדמים מפה?

מקבלים החלטה שרוצים והולכים לאסוף חתימות מהשכנים. לפי חוק המקרקעין, נדרש כי לפחות 75% מבעלי הזכויות בבניין יביעו הסכמתם לבצע תוספת מרפסות שמש. גודל המרפסת שעליה יינתן אישור בדר"כ יהיה עד לגודל של 10% משטח הדירה ועד 14 מ"ר, לפי השטח הגדול יותר מבניהם (כמובן שהעניין תלוי בתוכנית החלה על המקום, בשיקולים תכנוניים ובאישור הרשויות הרלבנטיות).

עלות בנייה מוערכת כיום בכ-6,000 ש"ח למ"ר.

בחירת אנשי המקצוע והחברה המבצעת הינם חשובים ביותר. לאחר שעברתם את השכנים וכולם הבינו את העלויות והסכימו לחתום, נכון יהיה לפנות לאדריכל או מהנדס לקבלת מפרט ותוכניות. קימות כיום גם חברות בנייה ייחודיות לבניית מרפסות שעושות בעצמן את כל התהליך התכנוני וקבלת ההיתרים.

ייעוץ משפטי לבניית ותוספות מרפסות

אז רגע לפני שסוגרים הכל והולכים לחתום על מסמך הבנות מול הקבלן, לחתום על חוזים, זיכרון דברים או תשלום לקבלן.
חשוב שתתייעצו ושתלוו על ידי עורך דין בפרויקט בניית מרפסות מטעמכם, שבקיא בתחום הנדל"ן.

נשמח לייעץ לכם ולהכווין אתכם, מה באמת חשוב לכם לדעת בתהליך של בניית מרפסות.

במשרדנו יוז'וק מלכין ואשל עורכי דין ונוטריונים, קיימת מחלקה העוסקת בתחום הנדל"ן ונותנת שירותים משפטיים, יעוץ והכוונה בנושא.

משרדנו עוסק בתחום בניית ותוספות מרפסות זה שנים רבות מכיר ויודע לדרוש את המסמכים הרלוונטיים להצלחת הפרויקט ועמידה בלוחות הזמנים וילווה אתכם לכל אורך התהליך. חשוב שמשרד עורכי דין שעוסק בנדל"ן יהיה לצדכם וינחה אתכם באופן מקצועי ואחראי.

עורך דין מומחה למקרקעין

יודגש כי יש להיוועץ באופן פרטני על ידי עורך דין מומחה למקרקעין לפני עריכת כל עסקה במקרקעין, ואין האמור לעיל מתיימר להוות ייעוץ משפטי.

משרדנו מייצג ועדים ונציגויות רבות של בניינים. לקבלת הצעה לייצוג, וכן לתיאום פגישת ייעוץ, ניתן ליצור קשר (גם באמצעות המייל) עם משרדנו.

Facebook
Twitter
Email
LinkedIn

מאמרים נוספים

מתחם האלף בראשון לציון

מהו מתחם האלף? בחלקה המערבי של העיר ראשון לציון הוקם מתחם המסחר הגדול ביותר בישראל, מתחם בהיקף של למעלה מ-100 דונם המתוכנן להקמת בנייני משרדים,

קרא עוד »

לבדיקת התכנות פרויקט

נא השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

Call Now Button דילוג לתוכן