כמה דגשים לבחירת עורך דין בהתחדשות עירונית - יוזוק מלכין ושות

כמה דגשים לבחירת עורך דין בהתחדשות עירונית

חשוב מאוד לבחור עורך דין בעל ניסיון בהתחדשות עירונית. עורך דין צריך להיות בקיא בתהליך ויוכל לעזור לך בכל המשפטים הכרוכים בכך.

התחדשות עירונית היא תהליך מורכב וקשה מאוד. זה מצריך הסכמה מלאה של כל הדיירים לפרויקט, כי ללא הסכמה התהליך לא יכול להתקיים. לכן, נציג של בעל הבית או היזם יצטרך לעבור מדלת לדלת כדי לרכוש את חתימות כל השוכרים.

כמו כן, חשוב שתצטיידו בשירותיו של עורך דין המתמחה בדיני התחדשות עירונית – מישהו שיש לו ניסיון בתחום המשפט הייחודי הזה ויודע מה הוא עושה.

יש צורך בהסכמת כל הדיירים לכל פרויקט התחדשות עירונית

התחדשות עירונית היא תהליך שבו מבנים ישנים נהרסים ומוחלפים בחדשים. זה יכול להיות תהליך מסובך, עם הרבה בעלי עניין מעורבים. יש צורך בהסכמת כל הדיירים לפרויקט שכן ללא הסכמה התהליך לא יכול להתקיים. לפיכך, נציג של כל דייר צריך להיות נוכח בכל שלב בתהליך זה על מנת לוודא שזכויותיו לא ייפגעו.

דגשים שמומלץ להתחשב בהם, כאשר בוחרים עורך דין שייצג את הדיירים בתהליך

1- זוהי טעות נפוצה כי עורך דין היזם יכול לייצג את הדיירים בסכסוך עם היזם. הדבר אינו אפשרי שכן עורך הדין של היזם מייצג את האינטרסים של היזם.

ישנם מספר שיקולים משפטיים שעל הדיירים לעשות בבואם לבחור עורך דין שייצג אותם. אסור לדיירים לבקש גם מעורך הדין של היזם לייצג אותם, שכן הדבר עלול ליצור ניגודי עניינים. לדיירים צריך להיות עורך דין המייצג אותם רק מול הגורמים השונים ובפרט מול המשכיר. על עורך הדין של השוכר להיות מסוגל לנהל משא ומתן עם המשכיר בכל נושא שיתעורר, כגון תיקונים או העלאות שכר דירה.

2 – בחירת עורך דין שייצג את הדיירים בתהליך אינה קלה כפי שהיא עשויה להיראות. ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון לפני קבלת החלטה. הראשון הוא התמחות. יש להזמין עורך דין שיש לו מומחיות בתחום הנדל"ן, כי הוא או היא יהיו בעלי ידע רב יותר בתחום זה ויוכל לתת ייעוץ טוב יותר. הדבר השני שיש לקחת בחשבון הוא האם לעורך הדין יש ניסיון בתיקים כמו שלך. אם אתם מחפשים מישהו שיילחם על הזכויות שלכם, אתם צריכים מישהו שיודע לעשות זאת ועשה זאת בעבר. לבסוף, ודא שעורך הדין שאתה שוכר מוסמך לייצג את האינטרסים שלך בבית המשפט.

3- ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת עורך דין לייצג את הדיירים בתהליך. הניסיון של עורך הדין צריך להיות ספציפי לסוג הפרויקט ולמה הכוונה בהתחדשות עירונית.

מתוך מחשבה על כך, אתה יכול לעשות את המחקר שלך ולמצוא עורכי דין בעלי ניסיון בקידום פרויקטים של התחדשות עירונית.

על הדיירים לבחור עורך דין בעל ניסיון בקידום פרויקטים של התחדשות עירונית, ניסיון זה צריך להיות ספציפי לסוג הפרויקט ולמה הכוונה?

ייתכן שהדיירים ירצו למצוא עורך דין בעל ניסיון בקידום פרויקטים של התחדשות עירונית. ניסיון זה צריך להיות ספציפי לסוג הפרויקט ולמה הכוונה ב"התחדשות עירונית"

4- תהליך בחירת עורך דין לייצג את הדיירים בתהליך אינו פשוט. יש לקחת בחשבון שמדובר בתהליך הכולל תחומי אחריות רבים ואין זה אומר שפנייה לעורך דין תיתן מענה לכל הדרישות.

על מנת לבחור עורך דין מתאים, יש צורך לדעת איזה ייעוץ משפטי אתם מחפשים ואיזה סוג משפט אתם צריכים. זה יעזור לך לברר אם הצרכים שלך ייענו טוב יותר על ידי עורך דין המתמחה בדיני מקרקעין בראשון לציון או משפט מסחרי, למשל.

5 – בחירת עורך דין שייצג את הדיירים בתהליך עלולה להיות משימה קשה מכיוון שישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון. אחד החשובים שבהם הוא שכר טרחת עורך הדין, אשר ישולם על ידי היזם. אכן, בבחירת עורך דין יש לבדוק שהשכר אותו הוא מבקש אכן סביר ועומד בתנאי ההתקשרות שלהם עם היזם.

הגורם החשוב הנוסף שיש לקחת בחשבון הוא עד כמה עורך דין מנוסה בייצוג דיירים בתהליך מסוג זה. למרות שזה אולי נראה משתלם יותר ללכת על עורך דין שלא היה מעורב במקרים רבים כמו זה בעבר, אולי זה לא תמיד כדאי כי הוא אולי לא יודע את כל הזכויות שלו וכיצד לנהל משא ומתן בשם לקוחותיו .

6 – כאשר בוחרים עורך דין לייצג את הדיירים בתהליך, חשוב לחפש מישהו שיש לו ניסיון בייצוג דיירים. בנוסף, יש לבדוק האם ישנן המלצות על עורך הדין והאם ישנם בעלי דירות אשר השתמשו בשירותיו והיו מרוצים ממנו. מעבר לכך, יש לבדוק אם הוא מסופק זמין.

מהו תפקידו של עורך הדין בפרויקט התחדשות עירונית

עורך הדין מהווה חלק בלתי נפרד מפרויקט ההתחדשות העירונית. הם אלה שייצגו את האינטרסים שלך. החובות החלות עליהם הינן, ייצוג האינטרסים של השוכרים וניהול משא ומתן מול בעלי דירות ורשויות נוספות.

עורך הדין הוא חלק מכריע בכל פרויקט של התחדשות עירונית והם לא רק אחראים לייצוג האינטרסים שלכם אלא גם לנהל משא ומתן מול בעלי דירות ורשויות אחרות.

Facebook
Twitter
Email
LinkedIn

מאמרים נוספים

עו"ד פינוי בינוי רחובות

עיריית רחובות מעודדת פרויקטים להתחדשות עירונית בעיר רחובות ובתוך כך גם פרויקטים של פינוי בינוי. למעשה, בימים אלו, תכנית פינוי בינוי בשכונת קריית משה קורם

קרא עוד »

עו"ד פינוי בינוי ברמלה

ברמלה מעודדים לא מעט פרויקטים של התחדשות עירונית ולמעשה, רק לפני חודשים בודדים מועצת העיר אישרה תכנית ענק אשר כוללת לא פחות מ-2482 יחידות דיור

קרא עוד »

לבדיקת התכנות פרויקט

נא השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

Call Now Button דילוג לתוכן