אילו מכשולים עומדים בפני פרויקט פינוי בינוי - יוזוק מלכין ושות

אילו מכשולים עומדים בפני פרויקט פינוי בינוי?

אילו מכשולים עומדים בפני פרויקט פינוי בינוי – על אף ההיקף ההולך וגדל של פרויקטים מסוג פינוי בינוי במהלך השנים האחרונות, כל מיזם מסוג זה, עומד בפני לא מעט מכשולים שכל אחד מהם עשוי להשפיע במידה ניכרת על עצם קיומו כבר בשלביו ההתחלתיים ביותר. בעמוד שלפניכם, נציג בפניכם סקירה קצרה על המכשולים העיקריים העומדים בפני פרויקט פינוי ובינוי ולמעשה "מאיימים" על המשך הפרויקט עוד לפני שיצא לפועל. חשוב לציין שהמכשולים הרבים הצפויים לכל מיזם מסוג פינוי ובינוי גורמים לכך שמרבית המיזמים המתוכננים על הנייר כלל אינם יוצאים לדרך, ולכן, שיעורי ההצלחה של מיזמי פינוי בינוי הם נמוכים מהמצופה.

בירוקרטיה

פרויקטים מסוג פינוי בינוי הם מיזמי נדל"ן מורכבים וממושכים המלווים בהליכי בירוקרטיה רבים ומסועפים, דבר העשוי להקשות על החברות היזמיות המתעניינות בפרויקט על קידום הפרויקט בהתאם ללוח הזמנים הנדרש להם. אומנם בשנים האחרונות ממשלות ישראל עושות הכול על מנת לזרז הליכי בירוקרטיה במיזמים שונים בתחום ההתחדשות העירונית, אך עדיין חסמי הבירוקרטיה מהווים מכשול עיקרי להחלת פרויקט מסוג פינוי בינוי עבור כלל המעורבים בו.

ריבוי מעורבים וחילוקי הדעות ביניהם

בכל מיזם מסוג פינוי ובינוי מעורבים מספר גדול של גורמים שלכל אחד מהם אינטרס כזה או אחר שבחלק מהמקרים אינו עולה בקנה אחד עם האינטרסים של הגורמים האחרים. כפועל יוצא מכך, עשויים להתעורר חילוקי דעות בין הגורמים השונים ו/או בינם לבין עצמם והדבר עשוי לעכב את תחילת הפרויקט ואף להוביל לביטולו עוד בטרם תחילתו.

הסכמת הדיירים ותופעת הדייר הסרבן

אחד מהתנאים המקדימים ביותר להחלת פרויקטים מסוג פינוי בינוי הוא תנאי השגת רוב בקרב בעלי הדירות במבני המגורים המיועדים לפרויקט. היקף ההסכמה משתנה בהתאם למספר יחידות הדיור, אך בכל מיזם פינוי בינוי, הדיירים המביעים את הסכמתם לפרויקט, עשויים להתמודד מול תופעת הדייר הסרבן. במקרים אלו, קיימת חשיבות רבה להיוועצות מוקדמת ככל הניתן עם עורך דין מקרקעין בעל התמחות מעשית בתחום ההתחדשות העירונית בכלל ופרויקטים מסוג פינוי בינוי בפרט. עורך דין פינוי בינוי יכול לסייע לדיירים המביעים את הסכמתם לפרויקט להתמודד באמצעים משפטיים אל מול הדייר המסרב לפרויקט, ובאופן זה, להסיר את מכשול תופעת הדייר הסרבן מרשימת המכשולים העשויים להוביל לביטול הפרויקט עוד טרם התחלתו.

וזאת לצד מכשולים נוספים העשויים לעכב או להוביל לביטול מיזמים מסוג פינוי בינוי.

יוזוק מלכין – משרד עורך דין מקרקעין המתמחה בתחום ההתחדשות העירונית

יוזוק מלכין ושות' הוא משרד עריכת דין המספק שירותי ייעוץ וייצוג משפטי בתחומי המשפט האזרחי מסחרי, תוך התמחות בתחום דיני המקרקעין ותחום ההתחדשות העירונית. שירותי המשרד מיועדים לכלל המעורבים בתהליכי התחדשות עירונית, הן לחברות יזמיות בתחום והן לבעלי הזכויות המחזיקים בבעלות על דירות מגורים במבנים המיועדים לפינוי בינוי ופרויקטים נוספים בתחום ההתחדשות העירונית.

ההתמחות המעשית של המשרד בתחום זה, הובילה לכך שהוא משרד עורך דין מקרקעין המוביל ביותר בראשון לציון בליווי פרויקטים מסוג פינוי ובינוי, וכיום, המשרד מלווה עשרות פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית ברחבי הארץ.

תחום ההתחדשות העירונית הוא אחד מתחומי החקיקה הדינמיים ביותר בישראל במהלך העשורים האחרונים, וזאת לנוכח החשיבות האסטרטגית של תחום זה לעתיד המגורים של ישראל לקראת שנת ה-100 שלה. במשרד עו"ד יוזוק מלכין ושות', תוכלו למצוא צוות מוביל של עורכי דין התחדשות עירונית לצד משפטנים מובילים בתחום דיני המקרקעין, וכל זאת בדרך להסרת מכשולים וחסמים שונים העשויים לעכב או לבטל פרויקטים מסוג פיני בינוי.

Facebook
Twitter
Email
LinkedIn

מאמרים נוספים

עו"ד פינוי בינוי באשדוד

פינוי בינוי באשדוד – בחירת עורך דין מקרקעין לעסקת פינוי בינוי באשדוד בשנים האחרונות, אנו עדים לתנופה אדירה של פרויקטים מסוג "פינוי בינוי", אך מה

קרא עוד »

לבדיקת התכנות פרויקט

נא השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

Call Now Button דילוג לתוכן