חשיבותו של עורך דין מקרקעין בסכסוכי בנייה - יוזוק מלכין ושות' -

חשיבותו של עורך דין מקרקעין בסכסוכי בנייה

חשיבותו של עורך דין מקרקעין בסכסוכי בנייה – סכסוכי בנייה הם הגדרה כוללת לכל סוגי הסכסוכים העשויים להיווצר במהלך עבודות תכנון ובינוי של פרויקטים שונים בתחום ההתחדשות העירונית ו/או פרויקטים אחרים בענף הנדל"ן. כמו כן, סכסוכי בניה עשויים להיווצר גם לאחר הקמת הפרויקטים, כאשר אחד מהצדדים המעורבים בעסקת הנדל"ן מגלה כי הצד השני לא עומד בהתחייבויות השונות להן הוא התחייב על פי הסכם חוק מכר.

מחלוקות נפוצות בענף הבנייה

כאשר מדברים על סכסוכי בנייה, מדברים למעשה על מספר סוגי מחלוקות נפוצות בענף הבנייה והנדל"ן, כאשר את סוגי המחלוקות נהוג לסווג לפי אופי וסוג הפרויקטים השונים. לצורך העניין, בתחום ההתחדשות העירונית במסגרתו נכללים פרויקטים מסוג פינוי בינוי ו-תמ"א 38, עשויות להתעורר מחלוקות שונות שכל אחת מהן מהווה רקע לסכסוך בניה, וביניהן, אי הסכמה בין כלל הדיירים לגבי מרכיבים שונים בפרויקט, מחלוקת לגבי זהות היזם, מחלקות לגבי אופן מימוש זכויות הבנייה, מחלוקת לגבי שווי הנכס המיועד לפינוי בינוי וכדומה. חשוב לציין שברוב המקרים, מחלוקות אלו מתעוררות לאורך שלבי התכנון של הפרויקט.

כאשר מדברים על פרויקטים חדשים למגורים, סכסוכי בנייה מתעוררים בדרך כלל לאחר השלמת הפרויקט, כאשר מתגלים אי – אילו ליקוי בנייה ותכנון במבנה ו/או בדירת המגורים. במקרים אלו, החוק עומד לצד הרוכשים ומחייב את הקבלן/יזם בביצוע תיקון מלא של כל הליקויים בתוך תקופת הבדק.

סכסוכי בנייה נוספים עשויים להתפתח בין שכנים במבנים משותפים על רקע בניה לא חוקית, רטיבות בקירות פנימיים וסיבות נוספות.

סכסוכי בנייה – מה עושים ולמי פונים?

אם גם אתם מוצאים את עצמכם מעורבים בסכסוך בנייה כזה או אחר, הדבר הראשון שחשוב לעשות הוא לפנות לשירותיו של משרד עורך דין מקרקעין העוסק ומתמחה במתן שירותים משפטיים בתחום סכסוכי בנייה. הפניה המוקדמת תאפשר לכם לקבל את הייעוץ המשפטי הנדרש לכם לצורך קבלת החלטה בנוגע לאופן ניהול ויישוב הסכסוך אל מול הצד השני, וכל זאת בהתאם לנסיבות השונות אשר הובילו לסכסוך מלכתחילה. בשלב זה, חשוב לציין שהפניה לשירותיו של עו"ד מקרקעין מומלץ שתעשה בהתאם לאופי הסכסוך והסיבה המרכזית לקיומו, כאשר במקרים של סכסוכי בנייה הקשורים לתחום ההתחדשות העירונית, מומלץ לפנות לשירותי של משרד עורכי דין בעל התמחות בנושא ההתחדשות העירונית.

מה הן האפשרויות העומדות לרשותכם לצורך ניהול ויישוב הסכסוך?

במסגרת שירותי הייעוץ המשפטי המוענקים לכם על ידי משרד עורך דין מקרקעין, תוכלו לקבל החלטה מושכלת ועניינית בהתאם לאופן בו תוכלו לנהל וליישב את הסכסוך אל מול הצד השני, כאשר בין האפשרויות העומדות לרשותכם תוכלו למצוא את האפשרות לנהל את הסכסוך בין כותלי בית המשפט או מחוצה לו. במידה ותחברו ליישב את ההליך מחוץ לכותלי בית המשפט, תוכלו לעשות זאת במסגרת תהליך גישור אל מול הצד השני המעורב בסכסוך, כאשר בשני המקרים, גם ביישוב סכסוכים מחוץ לכותלי בית המשפט וגם לצרכי ניהול הסכסוך בין כותלי בית המשפט, קיימת חשיבות רבה לקבלת ייעוץ ושירותי משפטי מטעם עו"ד מקרקעין.

מהי החשיבות הנלווית לשכירת שירותיו של עו"ד מקרקעין בסכסוכי בנייה?

היוועצות מוקדמת עם משרד עורך דין מקרקעין לצורך ניהול ויישוב סכסוכי בנייה, תאפשר גם לכם להגן על מלוא הזכויות שלכם על פי חוק ועל האינטרסים הכלכליים שלכם בהתאם לאופי ונסיבות הסכסוך בו אתם מעורבים. כמו כן, תוכלו לבחון את כל האפשרויות העומדות לרשותכם לצורך פתרון הסוגייה המשפטית שהתעוררה, וכל זאת בהתאם לייעוץ המשפטי ואופי ההמלצה אותה תקבלו.

 

 

Facebook
Twitter
Email
LinkedIn

מאמרים נוספים

לבדיקת התכנות פרויקט

נא השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

Call Now Button דילוג לתוכן