ליווי דיירים בעסקת התחדשות עירונית - יוזוק מלכין ושות

ליווי דיירים בעסקת התחדשות עירונית

התחדשות עירונית הינה מושג כללי להליך בו מחדשים אזור עירוני ותיק והופכים אותו לאזור מגורים חדש ומודרני המתאים לתקני הבינוי החדשים, לדרישות חברתיות, לשיפור אזורי הביטחון במצב של מלחמה ובעיקר שיפור אורח החיים.

התחדשות עירונית כוללת בראש ובראשונה את פרויקט הדגל בתחום המקרקעין – עסקת פינוי בינוי בה הורסים בניינים ישנים ובונים חדשים, בדרג השני של העסקאות עומדת תמ"א 38 מסוג הריסה ובניה – עסקת פינוי בינוי בשם אחר ולה מאפיינים שונים מעסקת פינוי בינוי קלאסית (ההבדל העיקרי בעיקר בהיקף הפרויקט בעוד שפינוי בינוי כולל לפחות 24 דירות קיימות ובעיקר מתחמים של מספר בניינים ישנים, בתמ"א 38 מדובר על היקפים קטנים יותר ולא מתחמים) ואת הרשימה סוגרות עסקאות תוספת מרפסות שמש וממד"ים עם שיפוץ כללי של הבניין.

נדגיש כי כל בניין ישן יכול לעבור הליך של התחדשות עירונית אשר מתאים לו מבחינת האפיונים שבו. לעיתים בעלי דירות מבקשים לשמר את הבניין הקיים ולבצע שיפוץ קוסמטי חיצוני ושיפוץ תשתיות ציבוריות בלבד
(ביוב, מים וכיוצ"ב) ולעיתים להוסיף מרפסת שמש או ממ"ד ולעיתים מתבקש לבצע הליך נרחב של פרויקט פינוי בינוי ענק היקף.

איך אתם כבעלי דירות תדעו מה הפרויקט המתאים או אפשרי מבחינתכם?

תחום ההתחדשות העירונית עובר שינויי חקיקה באופן תכוף וחשוב להיות מעודכנים בכל שלב של ההליך מה האפשרויות העומדות בפניכם. כך למשל הורדת הרוב הדרוש לעסקת פינוי בינוי מ-80% ל-66% אפשרה לבניינים רבים לקדם עסקת פינוי בינוי.

תחום ההתחדשות העירונית קורץ לגורמים רבים אשר מבקשים לקבל נתח בעסקה וכל תקופה מתווספים מושגים חדשים של גורמים שמצטרפים לתחום.

מאחר ועסקת התחדשות עירונית הינה קודם כל מערך של חובות וזכויות המעוגנים בהסכם משפטי. דרך המלך להתחיל מהלך הינו באמצעות ליווי משרד עורכי דין המומחה לתחום המקרקעין ובפרט בעל ניסיון בתחום ההתחדשות העירונית – פינוי בינוי ותמ"א 38. בטרם הדיירים יפנו לחברות החתמה, חברות מארגנות, מנהלות, מתווכים וכיוצ"ב דרך המלך לבחור עורך דין התחדשות עירונית מקצועי אשר ייצג את הדיירים ומשם לבחון את החלופות האפשריות.

על עורך הדין לאבחן את צורכי הדיירים, בשלותם לעסקת התחדשות עירונית, האפשרויות העומדות בפניהם, חסמים אפשריים ובהתאם לגבש מתווה פעולה עם לוחות זמנים ראליים.

השלבים בכל עסקת התחדשות עירונית – פינוי בינוי, תמ"א 38, תוספת מרפסות:

  1. מינוי נציגות דיירים .
  2. מינוי משרד עורכי דין בעל ניסיון וידע מקצועי לליווי הדיירים.
  3. בחינת החלופות הקיימות לביצוע עסקה- פינוי בינוי או תמ"א 38. היתרונות והחסרונות בכל מסלול ובחירת המסלול ע"י הדיירים בסיוע עורך הדין.
  4. יציאה למכרז יזמים/קבלנים ובחירה ע"י הדיירים.
  5. מו"מ מסחרי ומשפטי בין הצדדים.
  6. חתימה על הסכם.
  7. פיקוח ובקרה על הליכי הוצאת היתר הבניה.
  8. קבלת ערבויות ופוליסת ביטוח בטרם התחלת העבודות.
  9. ליווי ופיקוח על הליכי הבניה באמצעות מפקח הדיירים.
  10. מסירת הדירות החדשות.
  11. ליווי על רישום הדירות בטאבו ומתן מענה לליקויי בניה.

משרדנו – יוזוק את מלכין משרד עורכי דין המתמחה בכל סוגי עסקאות המקרקעין ומלווה פרויקטים רבים בכל רחבי ישראל. משרדנו מייצג בעלי נכסים וחברות בניה ועתיר ניסיון בליווי עסקאות פינוי בינוי ותמ"א 38.

ליצירת קשר  03-9567770 או במייל ami@oym.co.il

Facebook
Twitter
Email
LinkedIn

מאמרים נוספים

עו"ד תמ"א 38 רחובות

עו"ד תמ"א 38 רחובות – חיזוק מבנים מי שאחרי על חיזוק המבנה של בניין ספציפי הם בעלי הדירות – מהצד האחד רשאים בעלי הדירות לממן

קרא עוד »

עו"ד פינוי בינוי רחובות

עיריית רחובות מעודדת פרויקטים להתחדשות עירונית בעיר רחובות ובתוך כך גם פרויקטים של פינוי בינוי. למעשה, בימים אלו, תכנית פינוי בינוי בשכונת קריית משה קורם

קרא עוד »

עו"ד פינוי בינוי בחולון

פרויקט פינוי בינוי הוא פרויקט חשוב ומשמעותי, אשר במידה והוא מתבצע בצורה "חלקה" ובסטנדרטים גבוהים, כל הצדדים יכולים לצאת מורווחים ובתוך כך גם הדיירים. יחד

קרא עוד »

פינוי דייר סרבן

שוק השכרת הדירות בישראל הוא שוק יצרי ולעיתים גם עולות בו סיטואציות לא נעימות, כמו למשל דייר סרבן שלא משלם ולא מוכן לפנות את הנכס.

קרא עוד »

עו"ד תמ"א 38 תל אביב

עו"ד תמ"א 38 תל אביב בעיות אופציונאליות חשוב לקחת בחשבון כי עלולות להתרחש בעיות ולהתגלות ליקויים במהלך הדרך ועל כן חשוב מאוד לקחת בחשבון את

קרא עוד »

לבדיקת התכנות פרויקט

נא השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

Call Now Button דילוג לתוכן