עורך דין תמ''א 38 בראשון לציון - יוזוק מלכין ושות

עו"ד תמ"א 38 בראשון לציון

מחפשים לעשות תמ’’א 38 בראשון לציון? הגעתם למקום הנכון! יוזוק מלכין ושות’  צוות עורכי דין המתמחים בתחומי תמ’’א 38, פינוי בינוי ומשפט שונים, והם עוסקים שנים רבות בענף תמ"א 38. הם יושבים בראשון לציון ועובדים עם לקוחות רבים ברחבי ישראל.

ראשון לציון היא עיר במרכז ישראל. זוהי אחת הערים המאוכלסות ביותר עם אוכלוסייה של למעלה מ-190,000 איש. העיר גדלה והפכה למרכז עסקי חשוב והיא גם בית לחברות היי-טק רבות.

עו"ד תמ"א 38 בראשון לציון יוכל לסייע לכם בכל צרכי הנדל"ן שלכם כגון קנייה, מכירה, השכרה, או השכרה של נכס. הם גם יוכלו לעזור לך אם יש לך בעיות עם המשכנתא שלך או אם אתה צריך ייעוץ משפטי בכל נושא אחר.

עורך דין המתמחה בהליך מקרקעין בראשון לציון בקיא בהליכי הפרויקט על בוריו, הן בהתאם לחוק והן ביחס לדרישות היזמים אל מול רצונות הדיירים. בכלליות, תמ"א 38 הוא פרויקט אשר מהווה "תכנית מתאר ארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידת אדמה" ובמילים אחרות מטרת הפרויקט הוא להבטיח את חיזוק המבנים שנבנו לפני שנות ה -80  בכדי ליצור סיטואציה בה המבנים יהיו חזקים מספיק במקרים בהם מתרחשת רעידת אדמה.

חיזוק המבנים

ההבטחה לחיזוק המבנים מושתתת על יצירת סיטואציה שמשתלמת לכל הצדדים – מצד אחד זוכים היזמים לזכויות בנייה על גג המבנה (של יחידה / שתי יחידות) אותן הוא יכול למכור במחיר שוק ומאידך זוכים הדיירים לשיפור משמעותי באיכות חייהם (הכלכליים ואורח חייהם) באמצעות תוספות של מעלית/חניה/חדר בדירתם וכמובן שיפור מראה ומבנה חזית הבניין והמבואה המשותפת שבו. על מנת שכל צד יצליח לשמור על הזכויות המוענקות לו בהתאם לחוק, יש לשכור שרות של עו"ד תמ"א 38 בראשון לציון, בחולון, בחדרה או בכל עיר אחרת בה הפרויקט יוצא לדרך. עורך הדין מלווה את בעלי הדירות בכל אחד משלבי הפרויקט ומייצג אותם אל מול היזמים המנוסים, אל מול הרשויות, בנוגע לרישומים ובכלל וכל זאת במטרה למזער סיכונים ולהשיג את התוצאות המקסימאליות ביותר מתחילת ועד סוף התהליך.

הסכמת הדיירים לתמ"א 38 בראשון לציון

תמ"א 38 היא צורת הסכם סטנדרטית בין המשכיר לשוכר. מדובר בהסכם המקנה ליזם את זכויות הבנייה שלו בבניין. לדיירים מוענקים התנאים הבאים:

– זכות להתגורר בבניין שלהם בזמן הבנייה

– הזכות לגישה לביתם בתקופות בנייה

– הזכות לפיצוי בגין כל אי נוחות שנגרמה מעבודות בניה.

מה ההבדל בין תמ"א 38/2 לפרוייקט פינוי בינוי?

במקרה של תמ"א 38/2, המבנים כבר מיועדים להריסה והם רק ממתינים לפירוקם הסופי. במקרה של פרויקט פינוי בינוי ישנו צורך בפינוי אנשים ממבנים שטרם מיועדים להריסה.

ההבדל בין שני הפרויקטים נעוץ בכך שתמ"א 38/2 אינה מחייבת כל פינוי אנשים ממבנים, בעוד שבפרויקט פינוי בינוי ישנו צורך בפינוי אנשים ממבנים בטרם ניתן להרוס אותם.

כך תשמרו על הזכויות שלכם בתמ"א 38

תמ"א 38 היא הנחיה המסייעת בהגנה על זכויות בעלי בתים. במאמר זה, נבחן כיצד תוכל להגן על זכויותיך ב-NAP 38.

בקשת ערבויות מהיזם: לפני חתימה על כל חוזה עם היזם יש לבקש ערבויות. כדאי להיעזר באדריכל, שמאי מקרקעין או עורך דין תמ"א 38 בראשון לציון על מנת לבדוק ערבויות אלו ולוודא שהן מתאימות לצרכיכם.

בדוק את היזם: בעת רכישת נכס מיזם, כדאי תמיד להקדיש זמן לבדוק את הרקע והמוניטין שלו לפני שחותמים איתו על חוזה כלשהו.

מה לקחת בחשבון

חשוב לקחת בחשבון את העובדה כי היזם יבקש למקסם את רווחיו מהפרויקט המדובר, כך שעל עורך הדין לנהל משא ומתן מקצועי ועיקש מול היזם, כדי למקסם עבור הדיירים את התמורות המגיעות להם – ניהול מו"מ משפטי מהסוג הזה יכול לבצע עורך דין תמ"א 38 מוביל ומקצועי בתחום בלבד. משום שהדיירים פטורים מכל תשלום במהלך הפרויקט לרבות: השיפוץ, החיזוק, הבנייה והתוספות, הם יכולים פעמים רבות לוותר על פרמטרים וזכויות שעומדות לטובתם (מתוך המחשבה שהם גם ככה לא משלמים מאום ומקבלים הכל בחינם) ומי שיזכה בכך הוא היזם – זו בלבד הסיבה שאל לכם לוותר על עו"ד לוחמני שיצליח להשיג עבורכם את המקסימום.

Facebook
Twitter
Email
LinkedIn

מאמרים נוספים

דייר מוגן

1. דייר שהיה זכאי להחזיק בנכס ביום 20.8.1968 שבחוזה השכירות לא צוין במפורש כי חוק הגנת הדייר לא חל עליו. 2. כל בן משפחה שהפך

קרא עוד »
Call Now Button דילוג לתוכן