האם ניתן לסרב לביצוע תהליך פינוי בינוי - יוזוק מלכין ושות

האם ניתן לסרב לביצוע תהליך פינוי בינוי?

האם ניתן לסרב לביצוע תהליך פינוי בינוי? נכון להיום עלייה מתמדת במחירי הדיור לאורך למעלה מעשור, מחסור הולך וגובר בקרקעות פנויות המיועדות למטרות בנייה למגורים ועשרות אלפי יחידות דיור בכל רחבי הארץ הממוקמים בתוך מבני מגורים ישנים ההולכים ונעשים מסוכנים לציבור הדיירים, כל אלו ועוד הופכים את תחום ההתחדשות העירונית בכלל ופרויקטים מסוג פינוי ובינוי בפרט לפתרון האסטרטגי של מדינת ישראל לבעיית הדיור במהלך השנים הבאות.

מה חשוב לדעת על פינוי בינוי?

פינוי בינוי הוא פרויקט בתחום ההתחדשות העירונית שנועד לצרכי פינוי של מבני מגורים ישנים ו/או מתחמי מגורים ישנים וזאת לצרכי הריסה מן היסוד של המבנים הישנים והקמה של מבני מגורים חדשים בשטח המפונה. פרויקטים אלו מתקיימים כיום בערים ויישובים שונים ברחבי המדינה ועל פי הערכות מקצועיות מדובר בפרויקטים בהיקף של 15% מסך כל התחלות הבנייה בישראל, כאשר הצפי של אנשי המקצוע הוא לגידול משמעותי בהיקף הפרויקטים מסוג פינוי בינוי במהלך השנים הבאות.

מי הם הגורמים המעורבים בפרויקטים מסוג פינוי ובינוי?

בכל פרויקט מסוג פינוי בינוי עומדים שלושה גורמים מרכזיים שכל אחד מהם תלוי בשני לצורך החלת הפרויקט:

  1. בעלי הדירות במבני המגורים המיועדים לפרויקט, כאשר כתנאי ראשון לפרויקט נדרשת הסכמה של 80% מהדיירים בכל מבנה מגורים.
  2. הרשות המקומית שבשטחה ממוקמים מבני המגורים המיועדים בפרויקט
  3. החברה היזמית העומדת מאחורי הפרויקט

לצד הגורמים המרכזיים הנ"ל, ישנה רשימה של אנשי מקצוע שכל אחד מהם מלווה את כל אחד מהגורמים העיקריים המעורבים בפרויקט, וביניהם:

שמאי מקרקעין, אדריכלים ואנשי תכנון סביבתי, אנשי תשתיות, עו"ד מוביל ומנוסה בתחום המקרקעין המייצג את היזם ו/או בעלי הדירות ועוד.

מה הן זכויות בעלי הדירות בפרויקטים מסוג פינוי בינוי?

בעלי הדירות במבנים המיועדים לפרויקט מסוג פינוי בינוי, ידועים גם בשם בעלי הזכויות, וזאת לנוכח העובדה שהם נדרשים להעביר את הזכויות על הנכס שבבעלותם לחברה היזמית, וזאת תמורת קבלת דירה חדשה ומשודרגת יותר במבנה המגורים אשר ייבנה תחת הבניין הישן המיועד להריסה. בנוסף, חשוב לציין שבעלי הזכויות זכאים לקבלת דמי שכר דירה עבור כל התקופה בה יתבצעו עבודות ההריסה והבנייה בפרויקט וזאת לצד שירותים נלווים כגון: הובלת דירות, תשלום ועד בית וכדומה.

מי מגן על זכויות הדיירים בפרויקט?

בעלי הזכויות בפרויקט מסוג פינוי בינוי נדרשים להתאגד כקבוצת דיירים על מנת להגן על מלוא זכויותיהם לאורך כל שלבי הפרויקט, כאשר כל קבוצת דיירים נדרשת לבחור נציגות שתייצג אותם אל מול כלל הגורמים המעורבים בפרויקט. לצורך כך, קיימת חשיבות רבה לשכירת שירותיו של עורך דין מקרקעין המתמחה במתן שירותי ייעוץ וליווי משפטי לדיירים בפרויקט התחדשות עירונית מסוג פינוי בינוי.  שכירת שירותיו של עו"ד פינוי בינוי כבר בשלבים המוקדמים ביותר של הפרויקט, תאפשר לכל אחד ואחת מבעלי הזכויות למצות את תהליכי המשא ומתן אל מול החברה היזמית וכלל קבוצת הדיירים להגן על מלוא האינטרסים המשותפים להם לאורך כל הדרך על הצד הטוב ביותר.

קיבלתם הצעה מחברת יזמות כזו או אחרת להחלת פרויקט פינוי בינוי במבנה המגורים בו אתם מחזיקים בבעלות על דירה? זה הזמן לברר את מלוא זכויותיכם לפני כל החלטה כזו או אחרת שתקבלו. לצורך כך, אנו ממליצים לכל אחד ואחת מבינכם לפנות עוד היום לקבלת ייעוץ משפטי בנושא באמצעות עורך דין מקרקעין העוסק ומתמחה בתחום דיני מקרקעין ותחום ההתחדשות העירונית.

לתיאום פגישת ייעוץ מקדימה לחצו כאן והבטיחו את זכויותיכם.

Facebook
Twitter
Email
LinkedIn

מאמרים נוספים

עו"ד תמ"א 38 רחובות

עו"ד תמ"א 38 רחובות – חיזוק מבנים מי שאחרי על חיזוק המבנה של בניין ספציפי הם בעלי הדירות – מהצד האחד רשאים בעלי הדירות לממן

קרא עוד »

לבדיקת התכנות פרויקט

נא השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

Call Now Button דילוג לתוכן