התחדשות עירונית - כל מה שצריך לדעת - יוזוק מלכין ושות

התחדשות עירונית – כל מה שצריך לדעת

תחום ההתחדשות עירונית בישראל הפך בשנים האחרונות לאחד מהנושאים המדוברים ביותר בענף הנדל"ן וזאת לנוכח היקף הפרויקטים למגורים שנועדו לצרכי חידוש והגדלת מלאי יחידות הדיור באזורי מגורים שונים ברחבי הארץ. כיום, היקף הפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית מהווה למעלה מ-15 אחוזים מסך כל התחלות בבנייה, כאשר הצפי לשנים הקרובות הוא זינוק משמעותי בהיקף הפרויקטים.

איזה סוגי פרויקטים נכללים בתחום ההתחדשות העירונית?

כאשר מדברים על התחדשות עירונית מדברים למעשה על מספר סוגי פרויקטים עיקריים בתחום עבודות העיבוי, הבינוי והתשתיות, וביניהם:

  • תמ"א 38/1 – הגדרה כוללת לכל סוגי הפרויקטים שנועדו לצרכי ביצוע עבודות חיזוק ועיבוי של מבני מגורים ישנים בפני רעידות אדמה.
  • תמ"א 38/2 – הגדרה כוללת לכל סוגי הפרויקטים שנועדו לצרכי הריסה מן היסוד של מבני מגורים ישנים אשר אינם מותאמים לביצוע עבודות עיבוי וחיזוק, וזאת לצרכי הקמה של מבני מגורים חדשים בשטח המיועד.
  • פינוי בינוי – הגדרה כוללת לכל סוגי הפרויקטים שנועדו לצרכי פינוי של מבני מגורים ישנים, הריסתם ובניי מחודשת של מתחם מגורים בשטח המיועד.
  • בינוי – פינוי – בינוי – הגדרה כוללת לכל סוגי הפרויקטים שנועדו לצרכי בינוי מבני מגורים בשטח מסוים, העתקת מקום מגוריהם של דיירים במבני מגורים ישנים למבנים שנבנו ופינוי בינוי במתחם המגורים שפונה.

חשיבותו של עורך דין בתהליכי התחדשות עירונית

בכל אחד מהפרויקטים המופיעים לעיל, מעורבים מספר בעלי עניין הכוללים בין היתר את בעלי הזכויות שהם למעשה בעלי הדירות במבני המגורים השונים המיועדים לפרויקט, הרשות המקומית שבשטחה מתוכנן הפרויקט, וכמובן, החברה היזמית העומדת מאחורי הפרויקט. כפועל יוצא מכך, קיימת חשיבות רבה בהגנה על מלוא הזכויות והאינטרסים של כל בעלי הדירות בכל אחד ממבני המגורים המיועדים לפרויקט התחדשות עירונית כזה או אחר. לצורך כך, קיימת חשיבות רבה לקבלת ייעוץ וליווי משפטי באמצעות עורך דין מקרקעין העוסק ומתמחה בתחום ההתחדשות העירונית.

עורך דין התחדשות עירונית הוא למעשה עורך דין מלווה לדיירים המתעניינים ו/או מצויים בשלב  כזה או אחר של פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית. שירותיו המשפטיים של עורך דין זה חולשים על כל ההיבטים הקשורים להתנהלות הדיירים כקבוצה אל מול כלל הגורמים המעורבים בפרויקט. חשוב לציין שעל מנת להגן על זכויותיהם של בעלי הדירות בפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית, חוקקו לאורך השנים חוקים שונים בתחום דיני המקרקעין, וזאת לצד תיקוני חוק שונים באמצעותם הוסדרו התנאים השונים לקיומו של פרויקט התחדשות עירונית כזה או אחר.

בחירת עורך דין התחדשות עירונית – כיצד?

אם גם אתם נמנים על בעלי הזכויות במבנה מגורים המיועד לפרויקט כזה או אחר בתחום ההתחדשות העירונית, אנו ממליצים לכם בראש ובראשונה להתאגד כקבוצה ולמנות עורך דין התחדשות עירונית בעל וותק וניסיון מקצועי, אשר מלווה ומייצג חברות ציבוריות ופרטיות, יזמים קבלנים ודיירים בפרויקטים של פינוי בינוי ותמ"א 38.

לצורך בחירת עורך דין התחדשות עירונית קיימת חשיבות רבה לשימת דגש על הנושאים הבאים:

  • ניסיון מקצועי בתחום דיני המקרקעין
  • ניסיון מעשי בליווי קבוצות דיירים בפרויקטים שונים בתחום ההתחדשות העירונית
  • היכרות מעמיקה עם היבטי החקיקה בתחום ההתחדשות העירונית
  • התמחות באחד או יותר מסוגי הפרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית
  • היקף השירותים המשפטיים המוצעים לכם על ידו

וזאת לצד פרמטרים נוספים הקשורים לרמת היחס והשירות האישי המוענק לנציגי קבוצת הדיירים ולרמת הזמינות העומדת לרשות עורך הדין לצרכי מתן ייעוץ וליווי משפטי לאורך כל שלבי הפרויקט. למידע נוסף על שירותיו המשפטיים של עורך דין פינוי בינוי המוצעים לבעלי דירות בפרויקטים המיועדים להליכי פינוי ובינוי ו/או תמ"א 38/2 לחצו כאן

Facebook
Twitter
Email
LinkedIn

מאמרים נוספים

עורך דין רכישת דירה

עסקת רכישה של דירת מגורים נחשבת כעסקה המשמעותית והיקרה ביותר שעושה אדם ממוצע במהלך חייו. ככזו וכאשר אתם שוקלים לרכוש דירה או בית פרטי, ולבצע

קרא עוד »

עו"ד פינוי בינוי בלוד

בדומה לערים רבות אחרות, גם בלוד, פועלים על מנת לקדם פרויקטים של התחדשות עירונית ובין היתר גם פרויקטים של פינוי בינוי. רק לאחרונה אושר בתהליך

קרא עוד »

עו"ד תמ"א 38 בחולון

כיצד מאתרים עו"ד תמ"א 38 בחולון על מנת לאתר עו"ד תמ"א 38 בחולון, יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים מהותיים ובין היתר ניסיונם של עורכי הדין

קרא עוד »

לבדיקת התכנות פרויקט

נא השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

Call Now Button דילוג לתוכן