משרד עורכי דין יוזוק מלכין ושות -דיני מקרקעין תמא 38 ופינוי בינוי - בראשון לציון

מהם השלבים בתהליך פרויקט תמ"א 38

עסקת תמ"א ידועה כעסקה משתלמת לכל הנוגעים בדבר ובעיקר לדיירים המתגוררים בנכס ישן וזוכים לשדרוג הנכס כולו בכלל ולתוספת חדר בבית הפרטי של כל דייר בפרט. תמ"א 38 בקווים כללים, היא הסכם שנחתם אל מול יזם ספציפי שמתחייב לשדרג את הנכס ומנגד מקבל זכויות בנייה לרוב עד שתי קומות בבניין. תמ"א יכול להיות משני סוגים, האחד הוא הריסה כוללת של המבנה ובמקומו יבנה בניין חדש גבוה יותר וסוג שני הוא תחזוקה ושיפוץ הבניין הקיים בהתאמה להסכם הנחתם אל מול הדיירים. אם גם אתם שוקלים לבצע תמ"א בבניין בו אתם מתגוררים ו/או בדירה שברשותכם, כדאי שתכירו את שלבי ההליך על בוריו.

השלבים שכדאי להכיר

תמ"א 38 מאפשר לדיירים לשבח את הנכס מבלי להוציא כסף מכיסם ומאידך לקבלן לקבל מספר דירות בבניין כתמורה על עבודתו. כדי שהפרויקט יתבצע על הצד הטוב ביותר, יש להתייחס לשלבים הנדרשים בצורה הנכונה והמקצועית ביותר כדלקמן: פעילות אותה הדיירים צרכים לבצע והיא אולי הפעולה החשובה ביותר בתהליך. על הדיירים להתכנס יחד ולקבל החלטה שהם מעוניינים לצאת אל הדרך ולמנות נציגות ברוב של 80% לצד בחירת גוף מקצועי שילווה אותם לכל אורך הדרך. בחירת נציגות דיירים היא שלב חשוב מאוד בתהליך ויש לבחור זאת ברצינות יתרה.

בשלב הבא יש לבדוק את ההיתכנות של הפרויקט ואת זכויות הבנייה שמותרות בבניין הספציפי בו אתם מבקשים לבצע תמ"א – בשלב זה יש לשכור את שרותיו של עורך דין תמ"א 38 הוא זה שיבדוק עבור הדיירים את ההיתכנות המשפטית של הפרויקט ויוודא שזכויותיהם ישמרו מתחילת ועד סוף ההליך.

כדי למצוא את בעל המקצוע המוביל ביותר בתחום, עליכם לחפש עורך דין מקרקעין שמתמחה בהליך התמ"א.

השלב הבא הוא הפצת המכרז ובקרה מקצועית אחר היזמים את ההליך הזה יבצע עו"ד נציגות דיירים שנבחר על ידכם וישמור על האינטרסים שלהם. הפצת המכרז יבוצע על ידי עו"ד נציגות דיירים שנבחר לפקח וללוות אתכם בתהליך. השלב הבא והחשוב מאוד הוא בחירת יזם שיוצא לפועל את הפרויקט. בחירת היזם צריכה להתבצע בהתאמה מושלמת לכלל החלטת הדיירים. בשלב הבא יושג האישור העקרוני של העירייה הכנת התוכנית על בוריה חתימה על הסכם הוצאת היתר בנייה וקדימה לעבודה.

כל מה שחשוב לדעת לאחר הבנייה

לאחר סיום הבנייה / השיפוץ, תוענק לכם שנה אחת שנקראת שנת בדק. במהלך שנה זו תוכלו לגלות את כל הליקויים בעיות שפוספסו במהלך הדרך והם יתוקנו על ידי הקבלן וכמובן על חשבונו ועל כן שימו לב שאתם ערניים לתקלות בדרך. עוד כדאי במהלך הדרך בשלבי הבנייה השונים, יבוצע פיקוח עליון על ידי מפקח אותו שוכרים הדיירים – תפקידו של המפקח הוא להיות עירני לתקלות שמתגלעות במהלך הבנייה.

Facebook
Twitter
Email
LinkedIn

מאמרים נוספים

השתלטות על קרקע

בשנים האחרונות אנו ערים לתופעה בה אנשים עושים דין לעצמם ומשתלטים על מקרקעין שאינם בבעלותם כאילו היו "בעלי הבית". הנושא תפס תאוצה רבה בעולם הפשע,

קרא עוד »

עו"ד תמ"א 38 רחובות

עו"ד תמ"א 38 רחובות – חיזוק מבנים מי שאחרי על חיזוק המבנה של בניין ספציפי הם בעלי הדירות – מהצד האחד רשאים בעלי הדירות לממן

קרא עוד »

עו"ד תמ"א 38 תל אביב

עו"ד תמ"א 38 תל אביב בעיות אופציונאליות חשוב לקחת בחשבון כי עלולות להתרחש בעיות ולהתגלות ליקויים במהלך הדרך ועל כן חשוב מאוד לקחת בחשבון את

קרא עוד »

לבדיקת התכנות פרויקט

נא השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

Call Now Button דילוג לתוכן