עורך דין פינוי בינוי באשדוד - יוזוק מלכין ושות

עו"ד פינוי בינוי באשדוד

פינוי בינוי באשדוד – בחירת עורך דין מקרקעין לעסקת פינוי בינוי באשדוד

בשנים האחרונות, אנו עדים לתנופה אדירה של פרויקטים מסוג "פינוי בינוי", אך מה הוא בכלל פרויקט "פינוי בינוי" ומדוע הגורמים הממשלתיים, הדיירים, היזמים והרשויות חפצים בפרויקטים מסוג זה כל כך?

פרויקט פינוי בינוי הינו פרויקט עירוני במסגרתו מוכרז תא שטח כמתחם "פינוי בינוי", וכן "צו" הקובע תנאים להריסת מבני המגורים הקיימים (והישנים) ולבנות במקומם בניינים חדשים ומתקדמים, המותאמים לתקנות התכנון והבניה החדשות וכאלה העונים על הצרכים העירוניים, הן מבחינת הרשות המקומית והן מבחינת תושבי האזור.

לאור המצב הגאופוליטי בישראל והיות ובניינים רבים במדינת ישראל אינם מותאמים למתקפות טילים ורעידות אדמה – אימץ משרד השיכון והבינוי בשלהי שנות ה90' את תכנית "פינוי בינוי", וקבע כי מעתה "פינוי בינוי", יהיה למדיניות רשמית של המשרד, תוך עידוד רשויות מקומיות לקדם וליזום תכוניות מסוג זה.

מעבר לכדאיות בעסקת פינוי בינוי לרשויות, עסקת פינוי בינוי מביאה לכדאיות הן לדיירים והן ליזם.  כאשר מתבצע פרויקט פינוי בינוי, בניית הבניין החדש מביאה לשיפור ניכר ברווחתם של הדיירים, הן מבחינה כלכלית והן מבחינת איכות החיים והמגורים לו זוכים הדיירים בבניין החדש והמתקדם, כאשר היזם מבחינתו, זוכה לבנות פרויקט מגורים מבלי לרכוש את הקרקע, אלא רק להרוס את המבנים הקיימים ולבנות על גבי הקרקע שאותה "קיבל במתנה", בניינים רבי קומות אשר יניבו לו רווחים ממכירת הדירות החדשות (מעבר לדירות אותם עליו למסור לדיירים המפונים).

תכניות בינוי עיר אשדוד

העיר אשדוד מאופיינת בחלוקה לרובעים. ישנם רובעים בעיר אשדוד אשר כלל אינם רלבנטיים לעסקת פינוי בינוי, היות ומדובר ברובעים חדשים, בהם לא ניתן לבצע פרויקטים מסוג זה. בחלקו האחר של העיר, מדובר ברובעים ישנים מאד שיש לחדשם ומתאימים לביצוע עסקאות פינוי בינוי. יחד עם זאת, יש להכיר את מאפייני העיר אשדוד בכדי לדעת האם הבניין שלכם מתאים לעסקת פינוי בינוי וככל ולא מה האפשרויות העומדות בפניכם לבצע פרויקט של התחדשות עירונית, דוגמת תמ"א 38, שיפוץ חיצוני, תוספת מרפסות וממ"דים וכיו"ב).

עיריית אשדוד הכינה תכניות במספר רובעים בעיר אשדוד אשר מכוחן מקודמים מספר מתחמי פינוי בינוי.

אחד המתחמים שכבר יצאו אל הפועל הינו מתחם הדקל על חוף ימה של העיר אשדוד.

בנוסף בעיר אשדוד קיימת מנהלת התחדשות עירונית שבאה לתת מענה לתושבים ולאפשר להם קבלת ידע ותמיכה מקצועית לקידום פרויקט התחדשות עירונית.

מה עושים במידה והבניין אינו מוגדר לפינוי בינוי בתוכניות?

העובדה שהבניין שלכם אינו מוגדר בתוכנית קיימת אינו מונע קידומו של פרויקט פינוי בינוי, אלא דרך הפעולה קצת שונה- יש לבצע הכרזה של מתחם פינוי בינוי באחד המסלולים הקיימים במשרד השיכון והבינוי- באמצעות הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. בכדי לבחון האם המתחם מתאים למסלול פינוי בינוי חשוב להתייעץ עם בעלי מקצוע רלבנטיים מהתחום- עורך דין מתמחה בפינוי בינוי, אדריכל או שמאי.

האם לחתום לכל אחד שפונה עם הצעה לפינוי בינוי?

תחום הפינוי בינוי פרוץ באופן שכל גורם יכול להציג עצמו בפני הדיירים כיזם או כמומחה לפינוי בינוי. מאחר ועסקת פינוי בינוי הינה מורכבת, וכדי להוציאה לפעול נדרש ידע וניסיון, מומלץ כי בטרם הדיירים יחתמו על מסמך בדיקת התכנות או בשפה המקצועית "non shop", יערכו הדיירים תחילה בדיקה, בנוגע לגורם המבקש להחתימם, מי הוא? מה הניסיון שלו? אילו פרויקטים ביצע? מה הערבויות שהוא מעניק לדיירים? מהן התמורות אותן הוא מציע? וכן האם הבניין/המתחם שלהם מתאים לעסקת פינוי בינוי ובמידה ולא האם ישנם מהלכים שיאפשרו זאת. לכן מומלץ לפנות תחילה לעורך דין מקרקעין מומחה לתחום פינוי בינוי באשדוד, בעל ניסיון, ידע והכרה של הגורמים המקצועיים בעיר אשדוד.

מה לעשות עם חתמנו על הסכם ליזם אולם חלפו שנים והפרויקט אינו מקודם?

באשדוד קיימים בניינים רבים אותם החתימו גורמים לא מקצועיים על הסכמי פינוי בינוי או תמ"א 38, שאינם מגנים על הדיירים ואינם מעניקים את הערבויות והביטחונות הדרושות להוצאות פרויקט אל הפועל, באופן המעמיד את הדיירים חשופים לבעיות משפטיות ובמקרים מסוימים מעמיד את נכסיהם בסכנה. כמו כן, משרדנו נדהם לגלות, בלא מעט  מקרים, ועל אף הזמן הרב שחלף,  היזם לא טורח לקדם את הפרויקט והדיירים ממתינים לשווא בציפייה ארוכה לתחילתו.

במקרים כאלו המלצתנו להתייעץ עם עורך דין מקרקעין מומחה להתחדשות עירונית באשדוד (פינוי בינוי ותמ"א 38) אשר יוכל לבטל לכם את ההסכם התקוע ולהוציא אתכם הדיירים לדרך חדשה עם חברה רצינית ובעלת יכולת לביצוע הפרויקט.

כיצד בוחרים עו"ד מקרקעין מומחה לפינוי בינוי באשדוד

כמו בכל עסקת מקרקעין, גם בתהליך פינוי בינוי נכון שלכל צד יהיה עו"ד – צד היזם וצד והדייר. במקרה של פרויקט פינוי בינויי, הדיירים כולם יבחרו משרד עו"ד אחד שייצג אותם מתחילת ההליך ועד סיומו.

ייצוג דיירים בעסקת פינוי בינוי מתנהל על ידי עורך דין שנבחר בקפידה ורצוי להסתייע בטיפים הבאים:

הליך בחירת עורך הדין צריך להיות מסודר ועדיף שיתנהל על ידי ועד המייצג את הדיירים כולם ובכל מקרה על ההליך להתבצע בשקיפות מלאה מול כל הדיירים. חשוב מאוד שלא למנות עורכי דין ללא ניסיון בהליכי פינוי בינוי, מהלך שכזה עלול להוביל למפחי נפש ועבודה לא מקצועית שתגרום לאובדן זכויות.

משרדנו בעל ניסיון רב בתחום המקרקעין בכלל ובפרט התחדשות עירונית יסייע בידכם לבנות את ההסכם הנכון והטוב ביותר עבורכם.

משרדנו ליווה וסיים פרויקטים רבים בכל רחבי הארץ ובפרט פרויקטים של התחדשות עירונית באשדוד. פינוי בינוי ותמ"א 38 ברחבי העיר אשדוד. בנוסף משרדנו ליווה תביעות והליכים משפטיים בפרויקטים באשדוד- תביעות כנגד סרבנים, תביעות כנגד קבלני חתימות, תביעות נגד יזמים שהפרו את ההסכם עם הדיירים ועוד.

בחירת עו"ד פינוי בינוי באשדוד אמורה להתבסס על מספר פרמטרים משמעותיים: יש לוודא שעורך הדין מכיר בצורה המיטבית את העיר ואף חי באזור – מה שיבטיח שהוא יכיר את כל הגורמים הרלוונטיים בצורה טובה וייצג את הלקוחות שלו נאמנה מולם.

מעבר לכך, כדאי לוודא שמדובר במשרד עורך דין מקרקעין בראשון לציון, מקצועי ומנוסה אשר ערוך ללוות, לייעץ ולייצג את הדיירים בכל שלבי הפרויקט – וכידוע, מדובר לרוב בפרויקט ארוך טווח אשר מתפשר על פני שנים.

בחירה מושכלת ונבונה באותו עו"ד פינוי בינוי באשדוד יכולה להבטיח שקט נפשי לדיירים, בידיעה שיש להם כתובת מקצועית ומשפטית, אליה הם יוכלו לפנות לגבי כל שאלה. כידוע, הפרויקט אמור לכלול גם את שלב הפינוי – כאשר, על היזם לדאוג למגורים חליפים הולמים עבור הדיירים וגם את שלב האכלוס של הדירות החדשות.

כל שלב בתהליך זה הוא שלב משמעותי ובכל אחד מהשלבים יכולים לצוץ לא מעט בעיות או מחלוקות בין הדיירים לבין עצמם, בין הדיירים ליזם ועוד.. ולכן, על כתפיו של עו"ד פינוי בינוי באשדוד מונחת אחריות רבה.

מהסיבה הזאת, חשוב לא רק שלא לוותר על שירותיו של עו"ד שכזה, אלא גם להקפיד ולבחור את איש המקצוע בקפידה.

תנו לידע ולניסיון הרב שצברנו לעבוד בשבילכם בשקיפות ובשיתוף פעולה מלא. צרו איתנו קשר לפגישת הכרות וקבלת טיפים כיצד לקדם פרויקט פינוי בינוי באשדוד. אנחנו ממתינים לכם. יוזוק מלכין חברת עורכי דין 03-9567770

אולי יעניין אתכם – לוחות זמנים לביצוע פרויקט במסגרת תמ"א 38

Facebook
Twitter
Email
LinkedIn

מאמרים נוספים

עו"ד פינוי בינוי ברמלה

ברמלה מעודדים לא מעט פרויקטים של התחדשות עירונית ולמעשה, רק לפני חודשים בודדים מועצת העיר אישרה תכנית ענק אשר כוללת לא פחות מ-2482 יחידות דיור

קרא עוד »

לבדיקת התכנות פרויקט

נא השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

Call Now Button דילוג לתוכן