רכשתם דירה חדשה מקבלן אולם מועד המסירה נדחה - מה עושים- יוזוק מלכין ושות

רכשתם דירה חדשה מקבלן אולם מועד המסירה נדחה – מה עושים?

משרדנו מייצג בכל שנה רוכשי דירות רבים אשר נאלצים לתבוע את זכויותיהם שבדין בבית המשפט המוסמך כאשר הדירות החדשות שרכשו נמסרו להם באיחור רב.

במסגרת מאמר זה נפרט את הוראות החוק בהתאם לתיקון האחרון מחודש יולי 2022 אשר מהווה שינוי מהותי לטובת רוכשי הדירות.

ככל ורכשתם דירה חדשה מקבלן ואין זה משנה אם מדובר בפרויקט בניה רגיל, מחיר למשתכן, מחיר למטרה, תמ"א 38 או פינוי בינוי. כל עוד מדובר ברכישת דירה חדשה מקבלן המבצע את הפרויקט, חוק המכר דירות קובע הוראות ברורות במצב של איחור במסירת הדירה לרוכש.

לצפייה במדריך המלא – לחץ כאן

בהתאם להוראות חוק המכר, מי "שמוכר דירה שבנה או שהוא עתיד לבנות בעצמו או על ידי אדם אחר על קרקע שלו או של זולתו, על מנת למכרה" הינו מוכר אשר הוראות חוק המכר חלות עליו.

בעניינו סעיף 5א.א הינו ההוראה הדנה בפיצויים החלים לחובת הקבלן ככל והדירות שבנה נמסרות באיחור ביחס למועד הנקוב בהסכם המכר.

במאמר זה נדון ב-2 מועדים רלבנטיים בהתאם לחוק המכר. לפני התיקון החל מיום 7.7.22 ולאחריו.

חוזים שמועד החתימה הינו לפני יום 7.7.22

ככל וחתמתם על חוזה לרכישת דירה לפני התאריך 7.7.22 יחולו הוראות החוק הבאות:

  • ככל והקבלן מאחר במסירת הדירה לרוכש מעל ל-60 ימים הפיצוי יעמוד ע"ס של 150% מדמי השכירות הראויים של הדירה שרכשתם החל מיום האיחור הראשון ועד לתקופת איחור בת 8 חודשים ולאחריה הפיצויים יעמדו ע"ס של 125% מדמי השכירות הראויים של הדירה הנרכשת.
  • על הפיצויים להיות משולמים מיד לאחר סיום תקופת האיחור בת 60 ימים .

חוזים שמועד החתימה הינו לאחר יום 7.7.22

ככל וחתמתם על חוזה לרכישת דירה לאחר התאריך 7.7.22 יחולו הוראות החוק הבאות:

  • ככל והקבלן מאחר במסירת הדירה לרוכש מעל ל-30 ימים הפיצוי יעמוד ע"ס של 100% מדמי השכירות הראויים של הדירה שרכשתם החל מתחילת חודש האיחור השני (כלומר אין פיצוי בכלל בגין חודש האיחור הראשון) ועד לתקופת איחור בת 4 חודשים.
  • החל מחודש האיחור החמישי (ממועד המסירה החוזי) הפיצויים יעמדו ע"ס של 125% מדמי השכירות הראויים של הדירה שרכשתם עד לתקופת איחור בת 10 חודשים.
  • החל מחודש האיחור האחד עשר (ממועד המסירה החוזי) הפיצויים יעמדו ע"ס של 150% מדמי השכירות הראויים של הדירה שרכשתם עד למועד מסירת הדירה לידכם.

דוגמה להמחשה:

מועד המסירה החוזי נקבע ליום 1.9.23 אולם הדירה נמסרה בפועל רק ביום 1.6.24 כאשר ידוע שדמי השכירות הראויים של הדירה הינם 6,000 ₪ לכל חודש. כלומר 13 חודשי איחור.

  • עבור החודש הראשון של האיחור הרוכש אינו זכאי לכל פיצוי.
  • עבור תקופת האיחור החל מהחודש השני ועד לתחילת החודש האיחור החמישי, תחשיב הפיצויים הינו 6,000 ₪ *3 חודשים =18,000 ₪ .
  • עבור תקופת האיחור המתחילה בחודש החמישי ועד סיום החודש העשירי של האיחור (5 חודשים), תחשיב הפיצויים הינו 6,000 ₪ *125%  * 5 חודשים =37,500 ₪.
  • עבור תקופת האיחור המתחילה בחודש האחד עשר ועד סיום החודש השלוש עשרה של האיחור, תחשיב הפיצויים הינו 6,000 ₪ *150%  * 3 חודשים =27,000 ₪.

משרנו ניהל ומנהל תביעות שעילתן איחור במסירת הדירות לרוכשים, בכל בתי המשפט ברחבי ישראל וכן במסגרת הליכי בוררות כאשר בהסכם המכר נקבע מנגנון בוררות חובה.

הנכם מוזמנים ליצור עמנו קשר לקבלת ליווי משפטי ע"י עורך דין רכישת דירה כבר בשלב האיחור ובטרם מסירת הדירה. יוזוק את מלכין חברת עורכי דין בראשון לציון 03-9567770

Facebook
Twitter
Email
LinkedIn

מאמרים נוספים

מתחם האלף בראשון לציון

מהו מתחם האלף? בחלקה המערבי של העיר ראשון לציון הוקם מתחם המסחר הגדול ביותר בישראל, מתחם בהיקף של למעלה מ-100 דונם המתוכנן להקמת בנייני משרדים,

קרא עוד »

עו"ד תמ"א 38 בת ים

עו"ד תמ"א 38 בת ים החוקים שמתווספים כדי לעקוב אחרי כל החקיקות של פרויקט תמ"א 38 חייב להבין את החוק על כלל סעיפיו לרבות חוק

קרא עוד »

לבדיקת התכנות פרויקט

נא השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

Call Now Button דילוג לתוכן