עורך דין פינוי בינוי

משרדנו מוביל את תחום הפינוי בינוי בישראל, ומלווה דיירים ועשרות פרויקטים בכל רחבי הארץ ועוסק בתחום המקרקעין בכלל ובפרויקטים של פינוי בינוי בפרט שני עשורים בהם צברנו ניסיון רב הן בייצוג דיירים והן בייצוג יזמים עובדה אשר מיקמה אותנו כאחד המשרדים המובילים בישראל בתחום ההתחדשות העירונית והחל משנת 2020 משרדנו מדורג בחברת הדירוגים הבינלאומית והיוקרתית ביותר dan @ bredstret .

משרדנו סיים בהצלחה פרויקטים רבים, ניהלנו הליכים משפטיים מורכבים נגד סרבנים, רשויות תכנון, עיריות ועוד והסרנו חסמים רבים וכתוצאה מכך פרויקטים יצאו אל הפועל.

ייצוג דיירים

תמ''א 38

התחדשות עירונית

מקרקעין


פרויקט פינוי בינוי הוא פרויקט רחב היקף ומאתגר, אשר מצריך מעורבות של בעלי מקצוע מהשורה הראשונה לרבות עורך דין המתמחה בתחום הפינוי בינוי. הדבר הראשון שעולה במוחנו כשמדברים על פינוי בינוי, הוא העובדה שהפרויקט מאפשר לכל הצדדים להרוויח מהתהליך, אך בפועל הדברים לא תמיד עולים בקנה אחד עם הציפיה הראשונית. על מנת לגרום לבעלי הזכויות להיוותר עם הרווח הצפוי בסיום התהליך, יש לדאוג למימוש הרווח עוד בתחילת הדרך ומי שנכון שיעשה זאת עבור בעלי הדירות הוא עורך הדין האמון על זכויות הדיירים. היזמים מגיעים לפרויקט מצוידים בעורכי דין מטעמם ועל כן חשוב שהדיירים יגיעו עם עורך דין המומחה לפינוי בינוי שייצג את האינטרסים שלהם.

תפקידו של עורך הדין פינוי בינוי

תפקידו של עו"ד פינוי בינוי הוא לשמור על האינטרסים של בעלי הזכויות מול היזמים. יש לקחת בחשבון ולהבין כי מי שלא מסתייע בשרותיו של עורך דין פינוי בינוי, לוקח סיכון גדול מאוד שלא בצדק. דעו כי כל עוד חתמתם על המסמכים, אתם מחויבים אליהם גם אם בחרתם לצאת למסע ללא ליווי של עורך דין פינוי בינוי. אז נכון, אין חוק בישראל אשר מחייב אתכם לקחת ליווי משפטי במהלך החתימה, אך ויתור על ליווי של עו"ד פינוי בינוי פרושו הימור על הקיים.

עורך הדין עתיד לסייע לדיירים לאתר יזם אחד מבין כלל היזמים שפונים אליכם. יזמים מחפשים ואוהבים פרויקטים של פינוי בינוי ועל כן סביר שהדיירים יקבלו הצעות רבות ומגוונות. עורך הדין מטעם הדיירים ישתתף בכל אחת מאספות הדיירים ויעניק הסברים לדיירים בכל דבר ועניין ובמקביל הוא מחתים אותם על ההסכמים תוך שהוא מעניק הסברים אודות המשמעות המשפטית של כל סעיף בחוזה.

אחד מתפקידי עורך דין פינוי בינוי המייצג דיירים בפרויקט, לסנן את אותם גורמים המבקשים לנצל את חוסר ההבנה של הדיירים על מנת להחתים אותם על מסמכים "סחירים" לצורך מכירתם לחברה יזמית וזאת ללא ידיעת הדיירים, ללא הסכמתם ועל חשבונם.

בשלב התכנון מקפידים עורכי הדין פינוי בינוי ללוות את תכניתי ההתחדשות העירונית אל מול הוועדה המקומית ומכריזים על המתחם כמתחם פינוי בינוי, תוך שיתוף פעולה מלא עם מפקח הבניה אותו שכרו הדיירים.

היה והתעורר דייר שמסרב לתוכנית פינוי בינוי, ידאג העו"ד לכל ההליכים המשפטיים כנגדו לרבות הגשת תביעה נזיקית. עורך הדין דואג לניסוח ההסכם מול היזם ובכלל זה מנגנוני הגנה וביטחון לדיירים כמו למשל ערבות בנקאית, ערבות לשכירות ועוד.

בשלבי הבנייה מלווה עורך דין פינוי בינוי בראשון לציון את הדיירים מול הספקים (אותם מקצה היזם לפרויקט) ומלווה את בעלי הדירות במהלך הכניסה אל הדירה החלופית שנשכרה עבור הדיירים לתקופת הפרויקט וכמובן מלווה עורך הדין את כל שלבי הבנייה ומוודא שהפרויקט מתנהל כראוי.

בשלב האחרון מלווה עו"ד פינוי בינוי את הדיירים בשלב קבלת המפתח והדירות החדשות לצד הרישום של צו בית משותף והרישום בטאבו. היה ולאחר סיום הפרויקט התגלו ליקויים עליהם אחראי הקבלן, ילווה עורך הדין את הדיירים בתביעה נגד הקבלן.

באיזה שלב נכון ליצור קשר עם עו"ד

משרד עורכי דין העוסק בפינוי בינוי ידאג לבעלי הזכויות לערבויות הנדרשות מצד היזם לרבות ערבויות בנקאיות , ערבויות חוק מכר ועוד. יש לקחת בחשבון את המועד בו אתם שוכרים את עורך הדין, משום שההסכם עליו תתבקשו לחתום יוגש לכם לפני התב"ע של הקרקע ועל כן לא ברור בשלב החתימה מהן הזכויות שיועמדו לרשותכם והתמורה שתתקבל – חשוב מאוד לשכור את שרותיו של עורך דין המתמחה בפינוי בינוי כבר בשלבים הראשונים בהן מתגבשת החלטה לצאת לפרויקט פינוי בינוי. מהרגע בו גיבשתם החלטה לצאת לדרך, עליכם לבחור עו"ד שייצג אתכם

שינוי חקיקה

תחום הפינוי בינוי מתחדש כל הזמן כאשר חוקים ותקנות מתחדשים ומתווספים לקיימים ולכן חשבו שמשרד עורכי הדין הנבחר לייצוג בעסקת פינוי בינוי יהיה משרד המתעדכן וחי באופן שוטף את תחום ההתחדשות העירונית. ידע הוא כוח ורק עם ידע מקצועי נכון יהיה אפשר לתכנון את המהלכים המשפטיים הנכונים עבור הדיירים במתחם הפינוי בינוי. כך למשל עורך דין פינוי בינוי שאינו מכיר את הוראות החוק הרלבנטיות לדיירים קשישים לא ידע לפתור חסמים עבור הדיירים הקשישים במתחם.

כיצד בוחרים עו"ד

כמו בכל עסקת מכר, גם בתהליך פינוי בינוי נכון שלכל צד יהיה עו"ד פינוי בינוי – צד היזם וצד והדייר. במקרה של פרויקט פינוי בינויי, הדיירים כולם יבחרו משרד עו"ד אחד שייצג אותם מתחילת ההליך ועד סיומו.

ייצוג דיירים בעסקת פינוי בינוי מתנהל על ידי עורך דין מקרקעין מקצועי המתמחה בפינוי בינוי שנבחר בקפידה ורצוי להסתייע בטיפים הבאים:

הליך בחירת העוד צריך להיות מסודר ועדיף שיתנהל על ידי ועד המייצג את הדיירים כולם ובכל מקרה על ההליך להתבצע בשקיפות מלאה מול כל הדיירים. חשוב מאוד שלא למנות עורכי דין שהם קרובי משפחה של אחד מבעלי הדירות – בחירה של משרד עורך דין פינוי בינוי שהוא מקורב לדיירים אך אינו מתמקצע בהליכי פינוי בינוי, עלול להוביל למפחי נפש ועבודה לא מקצועית שתגרום לאובדן זכויות. הנכון הוא לקיים פגישה מקדימה של הנציגות עם כלל הדיירים ובפגישה זו יוחלט כיצד נכון לבחור עו"ד ובין היתר האם נכון משרד גדול / קטן של עורכי דין, האם עדיף עו"ד המתגורר בסביבה או לאו דווקא ועוד.

נשמח לקבוע אתכם פגישה במשרדנו, בבניינכם או בזום (ברוח השעה) על מנת לסייע בידכם להשיג את המטרה ולהגיע לחוף מבטחים של עסקה נכונה, בטוחה, מהירה והטובה ביותר עבור הדיירים.

שאלות ותשובות – עו"ד פינוי בינוי

משרדנו מלווה דיירים במתחמי פינוי בינוי ועסקאות התחדשות עירונית בכל רחבי הארץ והינו בעל ניסיון רב של כעשרים שנה בתחום.

 

כשמדובר בפינוי בינוי, תמימות דעים בין הדיירים היא דבר נדיר ביותר. תמיד יהיה מספר קטן של דיירים שיתנגדו לפרויקט מסיבות שונות. זה מעלה את השאלה במכרז מה יקרה אם יהיו מתנגדים לתהליך? במקרים כאלה, חשוב להבין כיצד פועל תהליך הפינוי ומה ניתן לעשות כדי לטפל בכל החששות שעלולים להיות למתנגדים. כמו כן, חשוב לדעת מהן הזכויות והחובות המשפטיות של הדיירים במצב זה.

פינוי הוא הליך משפטי המצריך מעורבות הן של בעלי הדירות והן של השוכרים. כדייר, חשוב להבין את זכויותיך וחובותיך על פי חוק. במקרים מסוימים יתכן ויהיה צורך לדיירים למנות עורך דין פינוי בינוי מקצועי על מנת לוודא שזכויותיהם מוגנות לאורך כל תהליך הפינוי. עורך דין יכול לספק ייעוץ כיצד לגשת בצורה הטובה ביותר למצב ולייצג את האינטרסים שלו בבית המשפט במידת הצורך. הם יכולים גם לספק הדרכה בכל נושא משפטי אחר הקשור להליך הפינוי.

משרדנו מלווה דיירים ויזמים בעסקאות רבות בכל רחבי ישראל. כמו כן, למשרדנו ניסיון רב בתביעות סרבנים וכנגד הרשויות בכל הנוגע להסרת חסמים בעסקאות פינוי בינוי.

משרד עורכי דין יוזוק מלכין ושות -עורך דין רכישת דירה

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

Ronit Shisman
Ronit Shisman
2022-12-24
מקצוענים
Avishay Ajubel
Avishay Ajubel
2022-12-11
ממליץ בחום על משרד עו"ד יוזוק מלכין ושות'. קיבלנו מעמי שירות אדיב, סבלני, מקצועי ומהיר לכל שאלה שהייתה לנו לקראת חוזה מכירה וקניית דירה.
מיכאל פרץ
מיכאל פרץ
2022-09-19
מומלץ בחום
Benny Dekel
Benny Dekel
2022-07-26
מקצוענים ואנושיים
Таль Куликов
Таль Куликов
2022-07-26
מקצועיות כזו לא ראיתי בחיים שלי. אני ממליץ על זה לכל מי שצריך שירות איכותי.
תוכן עניינים
מידע נוסף
כתבות מעניינות בנושא פינוי בינוי
תעודת המשרד
מהדורת 2023 Duns 100 ענף הבנייה והנדל"ן