יוזוק ומלכין ושות - עוד תמא 38 בת ים

עו"ד תמ"א 38 בת ים

עו"ד תמ"א 38 בת ים החוקים שמתווספים

כדי לעקוב אחרי כל החקיקות של פרויקט תמ"א 38 חייב להבין את החוק על כלל סעיפיו לרבות חוק מיסוי מקרקעין, חוק התכנון והבניה, חוק המקרקעין ועוד. במקביל כדאי להבין ולהבחין כי לפרויקט תמ"א התווספו לא מעט תיקונים לחוק ביניהם תיקון משנת 2007 אשר דן אודות היחס שבין תכניות בניין עיר מפורטות לבין תמ"א 38. תיקון מספר 2 משנת 2010 אשר דן בהוספות האופציות ליהנות מזכויות הבנייה בהתאם לפרויקט התמ"א לרבות הריסה/בנייה של בניין. תיקון 3 ממאי 2013 ועוד. לאור סך התקנות החוקים והתיקונים, חשוב לגשת אל הפרויקט בליווי עו"ד תמ"א 38 בת ים, אשר מתמחה בהליכי התמ"א ומבין את היקף הפרויקט על בוריו ומכל ההיבטים וביניהם שמירה על זכויות הדיירים בבניין, התנהלות אל מול היזמים שזכו / קיבלו לידיהם את הפרויקט וכמובן בהתייחס להתנהלות אל מול הוועדות העירוניות בעיר המדוברת.

זכאות

מי שזכאי לקבל אישור להתחיל את פרויקט תמא 38 הם מי מאלו המחזיקים בנכס שהוצא קודם לינואר 80 ובמקביל מי שהגישו אישור בדיקת מהנדס אשר קבע כי הבניינים לא עומדים בתקן 413. שימו לב כי בניינים אשר נבנו לאחר שנות ה 80 ועדיין אינם עומדים בתקן הישראלי זכאים לפרויקט אך ללא תוספות בנייה- מה שסביר ויצריך מהדיירים להכניס יד ארוכה לכיסם אך כדי לברר זאת לעומק יש להיוועץ עם עו"ד תמ"א 38 בת ים. תמ"א מתאפשר גם למבני מגורים אך גם במקרים של שימושים נוספים ומי שאינו זכאי אלו הם מבנים שקיבלו פטור מהתקן (413) לרבות מבנים בעלי קומה או שתי קומות אשר נבנו על שטח של עד 400 מ"ר לצד מבנים שאינם מאוכלסים מרבית מהזמן לרבות מחסנים וכמובן בעבור בניינים אשר מועדים להריסה.

הסכמת הדיירים לתמ"א 38 בת ים

הדיירים מעניקים ליזם את זכויות הבנייה שלהם בבניין. NAP 38 הוא מסמך משפטי שנוצר על ידי היזם וחתום על ידי שני הצדדים. בתמ"א 38 נכתב כי הדיירים יעניקו ליזם את זכויות הבנייה שלהם בתמורה לחלק ברווח בפרויקט. על השוכר להסכים להסכם זה לפני תחילת הבנייה.

כך תשמרו על הזכויות שלכם בתמ"א 38

NAP 38 הוא מסמך חשוב מאוד. זוהי הדרך היחידה להגן על זכותך כבעל נכס. מאמר זה יראה לך כיצד להגן על זכויותיך ב-NAP 38.

חשוב שתבקשו ערבויות מהיזם לפני שאתם חותמים על חוזים. כדאי גם להיעזר באדריכל, שמאי מקרקעין או עורך דין מקרקעין מקצועי ומנוסה לפני שחותמים על משהו. ודא שהם מנוסים ומוסמכים בתחום זה לפני שאתה מקבל החלטה כלשהי. אם מישהו מאנשי המקצוע הללו מייעץ שלא לרכוש את הנכס, אז יהיה זה חכם לא לרכוש אותו כלל.

Facebook
Twitter
Email
LinkedIn

מאמרים נוספים

עו"ד תמ"א 38 תל אביב

עו"ד תמ"א 38 תל אביב בעיות אופציונאליות חשוב לקחת בחשבון כי עלולות להתרחש בעיות ולהתגלות ליקויים במהלך הדרך ועל כן חשוב מאוד לקחת בחשבון את

קרא עוד »

לבדיקת התכנות פרויקט

נא השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

Call Now Button דילוג לתוכן