תביעות ליקוי בניה - יוזוק מלכין ושות

תביעות ליקוי בניה

ליקויי בנייה הם בעיה נפוצה בעולם המודרני. הם יכולים להיות כל דבר, החל מסדקים בקירות, לקילוף צבע, או אפילו חיווט פגום. לליקויים אלו יכולה להיות השפעה עצומה על ערך הנכס ועל איכות חייו של הבעלים.

בכל הנוגע לתביעות ליקויי בניה, יש כמה דברים שכדאי לדעת לפני הגשת התביעה. ראשית, עליכם לדעת מהו ליקוי בניה וכיצד מטפלים בו. שנית, אתה צריך לדעת אם למדינה שלך יש מגבלות כלשהן לגבי מי זכאי לתביעת ליקויי בנייה וכמה הם יכולים לקבל בחזרה עבור הנזקים שלהם. שלישית, חשוב לדעת כמה זמן יש לך לפני הגשת התביעה שלך כדי שלא תפספסי מועדים או מגבלות זמן.

ליקויי בניה יכולים להיות תביעות עקב ליקויים בעבודות הבניה והתרשלות בביצוע העבודות, הפרות חוזים בתחום הבניה, נזקים.

הסוג הנפוץ ביותר של ליקויי בנייה הוא אי השלמת פרויקט. זה כאשר קבלן לא מסיים את כל חלקי הפרויקט. ייתכן שהקבלן נטש את הפרויקט או שנגמר לו הכספים לפני שסיים אותו.

תביעות ליקויי בניה מבוססות לרוב על רשלנות או הפרת חוזה. רשלנות מתרחשת כאשר צד אחד לא מטפל או פועל בזהירות סבירה כדי להגן על אחרים מפני נזק צפוי. הפרת חוזה מתרחשת כאשר צד אחד לא מצליח לעמוד בהסכם שערך עם צד אחר.

ישנם שני סוגים של תביעות בנייה:

1) תביעות בגין ליקויים בעבודות הבנייה והתרשלות בביצוע העבודות;

2) הפרות חוזים בתחום הבנייה.

אילו ליקויי בניה יכולים להתגלות בדירות חדשות?

אף אחד לא רוצה לגלות בדירה החדשה שלו ליקויים רבים לאחר תקופת מגורים, אך חשוב לדעת מהם הליקויים הללו כדי שתוכלו להתכונן אליהם לפני שאתם נכנסים לגור.

ליקויי בנייה אינם מוגבלים רק לנזילות מים, רטיבות בקירות ובעיות איטום. יש עוד הרבה בעיות בנייה אפשריות שאפשר לגלות בדירות. חלקם כוללים סדקים בתקרה או בקירות, חוסר בידוד או חלונות שבורים.

חשוב לוודא שאין פגמים בדירה שאתם קונים. יש הרבה דברים שאפשר לגלות לאחר תקופת מגורים ועדיף לדעת אותם לפני שקונים.

האם ניתן למנוע מראש את הליקויים?

יש הרבה בעיות שיכולות לצוץ בתהליך הבנייה, ואי אפשר להימנע מכולן. אבל יש כמה דרכים למנוע אותם מראש.

אחד מאלה הוא מעקב מתמיד אחר הקבלן במהלך עבודות הבנייה עצמן, בעיקר בבתים פרטיים, על ידי מהנדס פרטי מטעמכם. זה יכול למנוע הרבה טעויות ובעיות להתעורר.

לא ניתן למנוע ליקויים מראש. הדרך היחידה להימנע מליקויים היא על ידי מעקב מתמיד אחר הקבלן במהלך עבודות הבנייה עצמן, במיוחד בבתים פרטיים, על ידי מהנדס פרטי מטעמכם.

יש הרבה מקרים שבהם מהנדס פרטי יכול למנוע הרבה טעויות שהיו קורות אם לא היה פיקוח.

מה עושים במידה והתגלו ליקויים?

אם ביצעתם בדק בית והתגלו ליקויי בניה, חשוב להודיע על כך מיד לקבלן. פנה לייעוץ משפטי מוקדם ככל האפשר כדי שיוכלו להתכונן מאחריות אפשרית.

כאשר מתגלים ליקויים במהלך בדק בית, חשוב ליידע את הקבלן באופן מידי ולפנות לייעוץ משפטי בהקדם האפשרי.

ככל שתקדימו לפעול, כך זכויותיכם יהיו מוגנות יותר בחוק.

חשוב להבין כי ליקויי בנייה אינם תמיד באשמת הקבלן.

במקרה שתגלו ליקוי בנכס שלכם, חשוב להודיע לקבלן בהקדם האפשרי. ישנן סיבות רבות מדוע כדאי לעשות זאת, כגון:

– זה ייתן לקבלן שלך זמן לתקן את הבעיה לפני שהיא יחמיר.

– זה יאפשר לך לקבל ייעוץ משפטי במידת הצורך.

– ככל שתחכו יותר כך יקשה לקבלן שלכם לתקן את הליקויים ולגרום להם להיעלם.

האם יש התיישנות על ליקויי בניה?

אנחנו בעידן של בנייה חדשה, ואנשים רבים מחפשים לקנות בתים. עם זאת, חשוב להיות מודעים לליקויים השונים שיכולים להתרחש בבית. ליקוי אחד כזה קשור להתיישנות על ליקויי בנייה.

אם אתם בעלי בית ואתם רוצים לדעת האם ישנה התיישנות על ליקויי בנייה, התשובה היא בהחלט כן. אם אתם חושדים שאולי משהו לא בסדר בביתכם החדש, חשוב לבצע בדק בית מוקדם ככל האפשר ובמידה ומתגלים ליקויים לפנות בהקדם לשירותי עורך דין מקרקעין בראשון לציון המתמחה בתחום.

למה לפנות לעורך דין ליקוי בניה

עורך דין ליקוי בניה בקיאים בתחום דיני הבניה. הם יכולים לעזור לך להבין את זכויותיך, ולהדריך אותך בתהליך הגשת תביעה בגין ליקויי בנייה. יש להם עין חדה לפרטים, והם מאומנים לזהות ליקויים פוטנציאליים בפרויקטים בנייה. ליקויי בנייה יכולים לנוע בין התקנה לא נכונה של צינור ועד סדקים ביסוד הבניין. במקרים מסוימים, ליקויים אלו עלולים להיות יקרים ומסוכנים.

כאשר תפנה לעורך דין ליקוי בניה, הוא יבדוק תחילה את הנכס שלך ולאחר מכן יגיד לך אם יש ליקוי בניה או לא. אם יש כזה, הם גם יגידו כמה כסף אתה יכול לקבל בפיצוי על הפגם הזה.

Facebook
Twitter
Email
LinkedIn

מאמרים נוספים

צוואות

סעיף 1 לחוק הירושה קובע כי: "במות אדם עובר עזבונו ליורשיו". סעיף 2 לאותו חוק קובע כי: "היורשים הם יורשים על-פי דין או זוכים על-פי

קרא עוד »

עו"ד פינוי בינוי בלוד

בדומה לערים רבות אחרות, גם בלוד, פועלים על מנת לקדם פרויקטים של התחדשות עירונית ובין היתר גם פרויקטים של פינוי בינוי. רק לאחרונה אושר בתהליך

קרא עוד »

דייר מוגן

1. דייר שהיה זכאי להחזיק בנכס ביום 20.8.1968 שבחוזה השכירות לא צוין במפורש כי חוק הגנת הדייר לא חל עליו. 2. כל בן משפחה שהפך

קרא עוד »
Call Now Button דילוג לתוכן