עורך דין רכישת דירה - יוזוק מלכין ושות

עורך דין רכישת דירה

עסקת רכישה של דירת מגורים נחשבת כעסקה המשמעותית והיקרה ביותר שעושה אדם ממוצע במהלך חייו.

ככזו וכאשר אתם שוקלים לרכוש דירה או בית פרטי, ולבצע את אחת העסקאות המשמעותיות ביותר בחייכם, חשוב להתייעץ עם עורך דין רכישת דירה, בעל ניסיון ו-ותק בתחום, אשר יוכל ללוות אתם, לייעץ לכם ולהסביר מה צפוי לעמוד בפניכם כרוכשי דירה ובכך תוכלו לתכנן את העסקה המושלמת עבורכם בלי להיקלע להפתעות ומפח נפש.

מדוע חשוב לפנות לעורך דין המתמחה במקרקעין?

תחום המקרקעין על תתי תחומיו (מיסוי מקרקעין, תכנון ובניה וכיוצ"ב) היה מאז ומתמיד תחום דינמי וכזה המשתנה בצורה תכופה, כאשר חוקים ותקנות משתנים חדשות לבקרים (מס הרכישה ומס השבח הינם מיסים שמעולם לא היו יציבים ומשתנים מעת לעת) חשוב שיהיה לצדיכם עורך דין מקרקעין מנוסה שמעורה בחוקים והתקנות המשתנות, פסיקה המתחדשת ולמעשה ילווה אתכם לכל אורך העסקה, החל מהשלב הטרום חוזי ועד לקבלת המפתח.

להלן כמה פעולות שעורך דין לקניית דירה יבצע עבורכם

בדיקת בעלות על נכס

מדינת ישראל מנהלת רישום של כל הנכסים בשטחה באמצעות שלושה סוגי רישומים: לשכת רישום המקרקעין (המכונה טאבו), רשות מקרקעי ישראל ורשות המסים בישראל. שלושת הרישומים הללו מנהלים רישומים על היבטים שונים של בעלות על נכס.

תהליך רישום זה נדרש עבור כל העברות הנכס, לרבות מכירות, משכנתאות, שכירות ועסקאות אחרות.

בדיקת בעלות על נכס בטאבו

הטאבו הוא מסמך חובה לרכישת דירה. הוא מכיל מידע על הנכס, כגון מצבו המשפטי של הנכס, היכן הוא נמצא וכיצד נרכש.

הטאבו היא אחת הפעולות הראשונות שעורך דין יבצע לרכישת דירה אם היא רשום בטאבו. סקירה של טקסט טאבו מראה אם הדירה במצב טוב או לא.

בדיקת בעלות על נכס בחברה משכנת

בדיקת הבעלות על הנכס בחברה משכנת היא שלב הכרחי לפני רישום הנכס. החברה המשכנת היא הקבלן שבנה את הפרויקט, לרוב על ידי.

על החברה המשכנת לבדוק שאין עוד משכנתאות או חוזים על הנכס לפני שניתן לרשום אותו. אם יש, אז הם צריכים ליצור קשר עם הלקוח שלהם כדי לברר מה הם רוצים לעשות איתם.

כמו כן, על החברה המשכנת לבדוק כי אין על הנכס משכנתאות או חוזים נוספים בטרם ניתן לרשום אותו. אם יש, אז הם צריכים ליצור קשר עם הלקוח שלהם כדי לברר מה הם רוצים לעשות איתם.

בדיקת בעלות על נכס ברשות מקרקעי ישראל

רשות מקרקעי ישראל היא הרשות הממשלתית בישראל המנהלת קרקעות בישראל. מדובר בגוף ממשלתי בעל אישיות משפטית.

רשות מקרקעי ישראל הוקמה בשנת 1951 כדי לפקח על אדמות המדינה של ישראל ולשמש כמנהלת מקרקעי אלו מטעם המדינה. הרשות מנהלת למעלה מ-90% מקרקעות ישראל, כולל קרקעות בבעלות המדינה וקרקעות בבעלות אזרחים פרטיים.

הרשות מפקחת על כל שלבי הפיתוח, המכירה והניהול של הקרקעות בישראל, לרבות:

– זיהוי, רישום ומיפוי של אדמות בבעלות המדינה;

– הקצאה והענקת זכויות לשימוש;

– הפיקוח על פרויקטים בנייה בנכסים בבעלות המדינה;

– מתן היתרי בנייה בנכס פרטי;

– שמירה על רישומים על פרויקטים פיתוח לאורך מחזור החיים שלהם מתכנון ועד סיום.

בדיקת עיקולים ובדיקת שעבוד על הדירה

תהליך העיקולים והשעבוד על הדירה מורכב. השלב הראשון הוא בדיקת העיקולים והשעבודים על הדירה שלטובתה הוטלו. הערת האזהרה הנפוצה ביותר היא "הפקרת רכוש".

הערת האזהרה הנפוצה ביותר היא נטישת רכוש. במקרים מסוימים, נטישה עלולה להתפרש כסימן לכך שאין יותר נושים או שכל החובות נפרעו. אך במקרים אחרים, זה עשוי להיות סימן לכך שהבעלים נפטר או פשט רגל, מה שאומר שעדיין יש נושים או חובות לפירעון.

בדיקות נוספות לפני רכישת דירה

חובות לעירייה

לעירייה יש זכות לבקש תשלום חובות מהחייב. הרשויות המקומיות רשאיות לדרוש מהחייב לשלם סכום מראש, ובמידה והחייב לא יעמוד בדרישה זו, רשאיות הרשויות המקומיות לנקוט בהליכים משפטיים.

חובות לרשויות מקומיות לא יוצגו בהכרח בנוסח הטאבו או באישור הזכויות. כדי למנוע הפתעות לא נעימות בהמשך, כדאי לקרוא את כל ההסכמים לפני החתימה עליהם.

הטלים ואגרות קיימים או עתידיים

חשוב לבדוק האם הרשות המקומית מתכננת, בהתאם לתכניות הפיתוח האזוריות, חיוב ביוב, כבישים או מדרכות.

מחקר שנערך לאחרונה על ידי הנציבות האירופית הראה שאנשים מוכנים לשלם יותר עבור המים שלהם אם הם יודעים שהם נקיים ובטוחים. הדבר תקף גם לגבי שירותי ביוב ושירותים אחרים הניתנים על ידי רשויות ציבוריות.

בחינת תיק הבניין

עורך דין לרכישת דירה יבדוק את תיק הבניין, בו תוכלו לעיין בהיתר הבניה ובבקשות המוגשות למתן היתר בניה. חשוב להשוות את היתר הבנייה למסמכים אחרים כמו חוזה או שטר. כמו כן, ניתן למצוא מידע על כל שינוי שבוצע בבניין, כמו קומות נוספות או חלונות חדשים.

בדיקות בלשכת רישום מקרקעין

לשכת רישום המקרקעין היא מוסד ציבורי האחראי על רישום ושימור הבעלות על רכוש וזכויות אחרות במקרקעין. הלשכה היא המקום בו תוכלו למצוא מידע מי מחזיק בנכס, מחירו, תאריך קנייתו או מכירתו וכו'.

אם אתה רוצה לקנות נכס, תצטרך לפנות ללשכת רישום המקרקעין. הם יבדקו את שטרך ויוודאו שהכל תקין לפני שיתנו לך אישור לקנות אותו.

בדיקה ברשם החברות

מרשם החברות הוא מרשם חברות הרשומות ברשם החברות. הוא מכיל מידע על החברה, כגון שמה, כתובתה ותאריך רישומה.

כמו כן, מרשם החברות מספק מידע על כל שינוי בחוקת החברה או בתקנון החברה. כמו כן, הוא מכיל מידע מי מחזיק במניות בחברה ומי זכאי להצביע באספות כלליות.

אם ברצונכם לדעת מהן זכויותיכם בעת רכישת דירה בבעלות חברה, הרי שעליכם לבדוק את הרישום בשני הפנקסים – טאבו ומרשם חברות.

הסיבה לכך היא שחברה יכולה להעביר בעלות על דירות לעובדיה, אבל היא לא יכולה למכור אותן לצדדים שלישיים. לכן כדאי לוודא שאינכם קונים מחברה עם חובות לפני שאתם רוכשים מהם דירה.

זיכרון דברים לרכישת דירה

לשנן דברים לרכישת דירה זה לא פשוט. זה יכול להיות קשה לעקוב אחר כל המסמכים הדרושים לך כדי לקנות נכס. למרבה המזל, יש דרכים להקל. יש אנשים שאוהבים להשתמש במזכר הבנות. מסמך זה כולל את מהות ההסכמים בין הצדדים ועליהם יתבסס חוזה המכר הסופי. מומלץ לא לחתום על זיכרון דברים לפני שדנית בכל דרישותיך עם עורך הדין או עם סוכן הנדל"ן שלך על מנת לא לאבד זכויות שעלולות להיות לך אם תחתום עליו מוקדם מדי.

חוזה רכישת דירה

חוזה לרכישת דירה הינו מסמך המסכם את ההסכמות והרצונות של הצדדים, אשר לרוב חתום על ידי עורך דין רכישת דירה. החוזה לרכישת דירה חייב לכלול:

1) השם והכתובת של שני הצדדים.

2) תיאור מפורט של החפץ לרכישה.

3) המחיר, כולל מיסים וחיובים אחרים.

4) המועד שבו תועבר החזקה לקונה, או אם לא תועבר באותו מועד, כמה ריבית תשולם עד להעברתה.

5) התאריך שבו מועד התשלום וכיצד יש לבצעו.

6) האם קיימים תנאים להעברת בעלות או החזקה בחפץ הנרכש, כגון השלמת תאריך מסוים או אישור מפקח בניה.

7) כל הגבלה על מה שניתן לעשות עם החפץ לאחר מכירתו (כגון האם מותר לחיות מחמד).

מסמכים נלווים לחוזה רכישת דירה

1- המסמכים הנלווים לחוזה רכישת דירה הם טיוטה או תעודת זכויות המעודכנת ביום חתימת החוזה, אשר נועדה להבטיח כי הרוכשים מסתמכים על המידע העדכני ביותר בעת התחייבות.

החוזה, שאמור להיות כתוב בשפה פשוטה, יכלול את הדברים הבאים:

– תאריך החוזה ושמות שני הצדדים.

– כתובת הנכס.

– תיאור הנכס.

– המחיר שיש לשלם עבור הנכס.

– התאריך בו יש להינתן החזקה, ומתי היא אמורה להתבצע במידה ואינה מידית – זה לרוב 6 שבועות לאחר החתימה.

– כאשר מועד התשלום – זה יכול להיות חודשי או שנתי מראש או בתוך מספר מסוים של ימים לאחר החתימה.

– מה יקרה אם צד אחד ירצה להפסיק לפני השלמתו (בדרך כלל בגלל שהם כבר לא רוצים לקנות). זה יכול לכלול החזר כספי או הסכם לגבי מה קורה עם כל פיקדון ששולמו עד כה, כגון כמה חוזר וכמה הולך לכיסוי כל עלויות שנגרמו לכל אחד מהצדדים עד לאותו שלב.

2- על המוכר להציג לרוכש תעודת פינוי משכנתא או מכתב כוונות מהבנק למשכנתאות.

תעודת פינוי המשכנתא ניתנת על ידי הבנק המחזיק במשכנתא על הנכס הנמכר. מכתב הכוונות ניתן על ידי הבנק שיחזיק במשכנתא החדשה לנכס זה.

3- המסמכים הנלווים לחוזה רכישת הדירה הם החלק החשוב ביותר בחוזה.

חוזה רכישת הדירה הינו הסכם בין קונה למוכר הכולל את כל תנאי המכירה ותנאי העברת הבעלות. החוזה צריך להיות חתום על ידי שני הצדדים על מנת שיהיה תקף.

4- חוזה המכר הוא המסמך החשוב ביותר בתהליך רכישת דירה. זהו מסמך משפטי ולכן יש להכין אותו בזהירות מרבית.

חוזה המכר צריך לכלול את כל תנאי המכירה לרבות תאריך, מחיר ופרטים חשובים נוספים על הדירה. החוזה צריך לכלול גם את כל המצורפים כגון שרטוטים או חוזה רכישה מקורי מהקבלן אם טרם הסתיימו הליכי רישום הדירה.

5- המוכר מחויב למסור לקונה את כל המסמכים הדרושים לחוזה רכישת הדירה. זה כולל חוזה שכירות של שוכר המתגורר בדירה, שתקופת השכירות שלו תסתיים לאחר העברת הדירה לבעלות הקונה.

6- המסמכים הנלווים לחוזה רכישת הדירה מיועדים לעורכי הדין של הצדדים, על מנת לאפשר להם לבצע את העסקה. המסמכים כוללים ייפוי כוח בלתי חוזר, טופס בקשה לרישום הערה ומסמכים נוספים.

ייפוי הכוח הבלתי חוזר הוא מסמך שבו צד אחד נותן לצד אחר סמכות מלאה לפעול בשמו ביחס לעסקה מסוימת. זה לא מבוטל על ידי הצד הראשון אלא לאחר השלמת העסקה.

טופס בקשה לרישום שטר הוא מסמך המשמש את המלווים לרישום משכנתאות ברשויות רישום המקרקעין.

ייפוי כוח להעברת בעלות

ייפוי כוח הוא מסמך המעניק לאדם אחד (הסוכן) את הסמכות לפעול בשמו של אדם אחר (המנהל). הסוכן עשוי להיות מוסמך לקבל החלטות לגבי רכושו ועניניו הכספיים של המנהל, להתקשר בחוזים או לבצע פעולות משפטיות מסוגים אחרים.

ייפוי כוח יכול להינתן על ידי יחיד או על ידי בית משפט. היא עשויה להיות מוגבלת בהיקפה ובמשך, או שהיא עשויה להעניק סמכות רחבה על נכסיו וענייניו של המנהל. ניתן ליצור ייפוי כוח גם בציפייה לצורך עתידי; זה נקרא ייפוי כוח "מקפיץ".

אפוטרופוס מתמנה כאשר אדם אינו יכול לנהל את ענייניו בשל צורה כלשהי של מוגבלות כגון מחלת נפש, מוגבלות שכלית, מוגבלות פיזית או התמכרות. תפקיד האפוטרופסות שונה מזה של מנהל עזבון משום שהוא אינו כרוך בניהול רכוש אלא כרוך בדאגה לצרכיו האישיים של הנכה. לדוגמה,

אם צד לא השלים פעולה, רשאי עורך הדין של הצד השני לנקוט בפעולות הנדרשות על מנת להגן על הלקוח מפני אובדן עד להשלמת הפעולה או לביטול החוזה.

במקרה זה יועיל לשני הצדדים ייפוי כוח שיאפשר לאדם אחד לפעול בשמו של אחר לצורך השלמת פעולה.

שטר מכר

שטר מכר הינו מסמך המצהיר על קיומה של מכירת נכס מקרקעין, והוא הכרחי לצורך רישום הרוכשים כבעלים חדשים של דירה זו. הוא מכיל פרטים על הסכם הרכישה, כגון מחיר ותאריך, וכן מידע על כל שיעבוד על הנכס. חשוב לציין כי מסמכים אלו אינם מיועדים רק להעברת בעלות אלא גם לרישום כל הסכמים אחרים בין צדדים כגון הקלות והתחייבויות.

רישום הערת אזהרה

הערת האזהרה היא הודעה רשמית על כך שהנכס נמצא בחוזה וכל הצעה אחרת אינה נענית.

עורך דין לרכישת דירה של הרוכש ירשום בשמם את הערת האזהרה בהקדם האפשרי לאחר חתימת חוזה והעברת התשלום הראשון, המתרחש לרוב במקביל. זה נעשה כדי להתריע לקונים אחרים שהנכס נמצא בחוזה וכל הצעה אחרת אינה נענית.

במקרה שעורך הדין של הקונה לא רשם הערת אזהרה מטעמם, עליהם לעשות זאת בהקדם האפשרי.

הערת האזהרה היא מכשיר משפטי שנועד להגן על הקונה מכל תביעת צד שלישי שעלולה להתעורר נגדו לאחר חתימת חוזה והעברת התשלום הראשון. חשוב שהערת אזהרה זו תירשם בהקדם האפשרי כדי למנוע סיבוכים עתידיים.

מחיקת הערת אזהרה על משכנתא

זוהי הערת אזהרה על המשכנתא של המוכר. הקונה אינו יכול להעביר את המשכנתא לבעלות הרוכשים ולכן יש צורך שהמוכר ידאג לטיפול.

להלן כמה מקרים שעלולים לקרות אם הערת אזהרה זו לא תימחק:

1. כאשר רוכש ירצה להעביר בעלות על דירה, יהיה עליו לשלם את יתרת החוב על המשכנתא במלואה בטרם יוכל לעשות זאת;

2. אם קונה לא יעמוד בתשלומיו, אזי הוא יהיה אחראי לתשלום כל החוב שנותר המגיע על המשכנתא הספציפית הזו;

3. אם אדם שאושר לו הלוואה ינסה לרכוש דירה, אך עדיין נותרה יתרת חוב על המשכנתא, אזי בקשתו תידחה עד לשולם חוב זה במלואו.

טיפול בנושאים ובעיות הקשורים לעסקה

בעסקאות פשוטות אין מה להוסיף בשלב זה. אך בעסקאות שבהן יש ריבוי בעלים וזכויות בדירה הנרכשת או אפילו שוכר שחוזה השכירות שלו טרם הסתיים, יש צורך לנקוט בצעדים נוספים.

הצעד הראשון הוא לקבוע מי המוכר ומה תהיה אחריותו. במידה והמוכר טרם עזב את הנכס, הוא יצטרך לוותר על כל זכויותיו לפני תחילת תהליך העסקה. כמו כן, הם יצטרכו לספק רשימה של כל הדיירים המתגוררים בנכס ואת פרטי ההתקשרות שלהם, כך שניתן יהיה ליצור איתם קשר במהלך כל בדיקה או תיקון שעשויים להיעשות לאחר סיום העסקה.

מסים ותשלומים נוספים

מס רכישה

כאשר מדובר בעסקאות מקרקעין, מס הרכישה הוא מס המוחל על מחיר רכישת דירה. מדובר באחוזים ממחיר המכירה המשתנה בהתאם לסוג הנכס ולגורמים נוספים.

בעסקאות פשוטות אין מה להוסיף בשלב זה. אבל בעסקאות שבהן יש ריבוי בעלים וזכויות על הדירה בה היא נרכשת או אפילו שוכר שחוזה השכירות שלו טרם הסתיים, אז ייתכן שתיאלצו לשלם מיסים על שלבי בעלות שונים.

היטל השבחה

היטל השבחה הינו מס המוטל על המוכר לכיסוי עלויות השיפורים שבוצעו בדירתו.

מס זה משולם על ידי המוכר ולא על ידי הקונה. הרשות המקומית שבשטחה נמצאת הדירה תטיל מס זה על כל המוכרים, ללא קשר לאילו שיפורים ביצעו או כמה הוציאו עליהם. היטל ההשבחה מחושב כאחוז ממחיר המכירה והוא משתנה ממועצה אחת לאחרת.

אגרות

תהליך רכישת דירה הוא ארוך ומסובך. זה עשוי להיות כרוך בתשלום מספר עמלות. אגרת הרישום היא האחרונה לתשלום והיא מהווה שלב הכרחי בדרך להשלמת רישום הדירה על שם הרוכשים.

אגרת הרישום משולמת בעת הגשת טופס בקשה, אותו תוכל לקבל מהמתווך שלך או בלשכת רישום הנכסים שלך. תצטרך להצטייד בעותקים של הדרכון, תעודת הלידה ותעודת הנישואין שלך כאשר אתה משלם את האגרה הזו. האגרה עבור רישום דירה במוסקבה נעה בין 1% ל-2% מערכה.

תשלום אגרות הינו שלב הכרחי בדרך להשלמת רישום הדירה על שם הרוכשים. כל פעולה של הקלטת הערת אזהרה או מחיקת הערת אזהרה שמתבצעת.

מסירת חזקה בדירה

חוזה הדירה יכלול מועד למסירת החזקה בדירה. המוכרים והקונים ייפגשו במועד זה, והדירה תימסר לרוכשים במקביל לתשלום האחרון. ניתן ליצור קשר עם פגי אם יש לך שאלות כלשהן.

לאחר מכן, הקונה יצטרך למסור את החזקה בדירה למוכר. זאת באמצעות קריאת מוני החשמל, המים והגז ולוודא שהדירה מכילה את כל מה שסוכם ובמצב תקין. הקונה יצטרך לשלם גם עבור כל נזק שנגרם במהלך שהותו בדירה, כגון חלונות שבורים או רהיטים.

רישום העברת זכויות בדירה

הדירה היא השלב האחרון בהעברת הזכויות. סדר התביעה, האם הדירה תימסר תחילה או שהזכויות יירשמו תחילה, תלוי בצדדים ובנסיבות הדירה.

שלב הלב והמסירה אינם קלים כפי שהם נראים. יש הרבה דברים שאתה צריך לדאוג להם בשלב זה, כמו רישום זכויותיך ברשויות המקומיות שלך או לוודא שיש ברשותך את כל המסמכים הדרושים למסירה חלקה.

תהליך העברת הזכויות בדירה אינו מסובך. המוכר ימסור את כל המסמכים והמידע הנדרשים לקונה, אשר לאחר מכן ירשום מסמכים אלו ברשויות.

תהליך הרישום נעשה בעיקר על ידי מילוי טופס המכיל מידע על הקונה והמוכר וכן העתק זיהוים. העברת הזכויות בדירות יכולה להיעשות ביום או לפני התשלום האחרון עבור אותה דירה מסוימת.

שכר טרחה לעורך דין ברכישת דירה

תשלום הטרחה שישולם לעורך דין עבור רכישת נכס יהיה תלוי בשווי הנכס, כמו גם בגורמים נוספים כמו האם מדובר בעסקה בשווי גבוה או לא.

כיום, הממוצע המשולם לעורך דין עבור רכישת דירה עומד על כ-0.5% משווי הנכס בעסקאות בעלות שווי גבוה ועד כ-2% בעסקאות בעלות שווי נמוך. העמלה עשויה להיות גבוהה יותר גם אם אתה רוכש ממישהו שמוכר את בית משפחתו ורוצה עזרה במסים או דברים אחרים שאינם כלולים במחיר המכירה.

מדוע לבחור במשרד עורכי הדין יוזוק מלכין לייצג בעסקת רכישת דירה או בית פרטי?

משרד עורכי הדין יוזוק מלכין, הינו פירמת עורכי דין וותיקה בעלת ניסיון רב של שני עשורים, במהלכם ייצג המשרד אלפי עסקאות מקרקעין בכל רחבי ישראל. במשרדנו עורכי דין ותיקים, נוטריונים, מומחים לתכנון ובניה, מיסוי מקרקעין, עורך דין רכישת דירה, דוברי עברית, צרפתית, אנגלית ורוסית.

למשרדנו ניסיון של אלפי עסקאות מקרקעין בכל רחבי ישראל (רכישה ומכירה יד שנייה, רכישת דירה מקבלן), משרדנו ליווה במהלך השנים עשרות רבות של תיקים "שהסתבכו", בהם התבקשנו לסייע "בהצלת" העסקה עקב חוסר ידע, קשיים במו"מ או טעויות בניהולה.

משרדנו זכה בפסקי דין רבים בגין הפרות הסכמי מכירת דירות ובתים בכל הערכאות המשפטיות. משרדנו ליווה רוכשים ומוכרים רבים בהליכי השגה וערערים מול הרשויות השונות ועורכי דין ממשרדנו ממונים ככונסי נכסים בתיקי "פירוק שותפות במקרקעין".

במשרדנו שתי מחלקות מקרקעין

האחת עוסקת בליווי הסכמים של רוכשים פרטיים וחברות בניה

המחלקה השנייה עוסקת בקשת רחבה של תביעות מתחום המקרקעין בכל בתי המשפט בישראל.

לאור השילוב הנ"ל משרדנו ידע לתכנן את העסקה ולהימנע מראש כניסה לסכנות הטמונות בעסקאות מקרקעין.

משרדנו שם לנגד עיניו אך ורק את האינטרסים שלכם כרוכשים או מוכרים של דירה/בית מגורים ומלווה אתכם בכל היבטי העסקה מראשיתה ועד סיומה. במשרדנו תקבלו כיסוי משפטי מלא, ידע מקצועי ואת מלוא הכלים הנדרשים להשלמת עסקה כמו: תכנון מס, ליווי בקבלת משכנתא, שירותי נוטריון, נאמנות, הערכת סיכונים וכל פעולה נדרשת בטרם ותוך כדי העסקה.

מעבר לליווי עסקאות של גורמים פרטיים, משרדנו מלווה מספר חברות בניה מהמובילות במשק וצבר ניסיון רב בכל המעטפת המשפטית בליווי משפטי מלא בבניה חדשה (בניה רוויה, פינוי בינוי, תמ"א 38 וקומבינציות) מה שייצב את משרדנו כאחד המובילים בישראל בתחום ההתחדשות העירונית.

מה חשוב לבדוק לפני קניית דירה? ואיך קונים נכון?

הדירה היא מקום בו אנו גרים. זה מקום שצריך לטפל בו. אבל, לפני שאנו קונים דירה, חשוב לדעת מהם הדברים החשובים ביותר שיש לבדוק לפני ביצוע הרכישה.

הביטוי 'ידע זה כוח' נכון גם לגבי תהליך רכישת דירה. הדגשים השונים עבור אנשים שונים יכולים להשתנות, אך ישנם כמה היבטים כלליים שכל אחד צריך לקחת בחשבון בעת רכישת דירה: מיקום וגודל; קרבה לתחבורה ציבורית; גישה לשירותים; תקני איכות ותחזוקה; מעמד משפטי (בין אם זה חדש או ישן); קרבה לבתי ספר, בתי חולים ומתקנים אחרים; אבטחת הבניין.

תהליך רכישת דירה הוא משימה מורכבת הדורשת תשומת לב והתחשבות. הביטוי 'ידע זה כוח' נכון גם לגבי תהליך רכישת דירה.
הדגשים השונים במאמר זה הם איך לקנות נכון, מה לבדוק לפני שקונים ומה כדאי לדעת לפני שקונים דירה. שכר טרחה עורך דין רכישת דירה וכו..

מה כדאי לבדוק לפני שאנחנו קונים? אנחנו צריכים לשקול את הדברים הבאים:

– מיקום – גודל – מחיר – מצב – שירותים – שכונה

מה עלינו לדעת לפני שאנו קונים?

– איזה סוג של משכנתא אני יכול לקבל?

– מהן עלויות הסגירה?

– כמה כסף אני צריך עבור מקדמה?

– כמה אני יכול להרשות לעצמי להוציא על שכר דירה או תשלומי משכנתא בכל חודש?

ניסיון ומקצועיות – הנוסחה לעסקה בטוחה עבורכם

ניסיונו הרב של משרדנו בתחום המקרקעין, יבוא לידי ביטוי בייצוגכם ברכישה או מכירה של דירה או בית.

שורה תחתונה

רכישת דירה היא עסק מאוד רציני וחשוב. חוק רכישת דירות הוא מאוד מסובך ואם אינכם מודעים לכל הניואנסים, ייתכן שלא יהיה לכם אפשרות לרכוש דירה.

זה אחד המקרים שבהם הניסיון לחסוך כסף רק יוביל אותך להתחרטות.

ישנן סיבות רבות מדוע חיוני להזמין עורך דין מנוסה לרכישת דירה. זה כולל את הדברים הבאים:

– לנהל עבורך משא ומתן ולהבטיח שתקבל עסקה טובה

– מישהו שיודע את כל הדרישות החוקיות

– טיפול מקצועי בכל הניירת הנדרשת

– עזרה בכל דרישות משפטיות שיתעוררו בעתיד.

ישנם ניואנסים רבים בחוק רכישת דירות, שלעיתים עלולים להיות קשים להבנה עבור אנשים שאינם בעלי ידע משפטי. לכן יש צורך להיעזר בשירותיו של עורך דין רכישת דירה בראשון לציון.

לקבלת שירות הנכם מוזמנים ליצור אתנו קשר בטלפון 03-9567770 יוזוק את מלכין חברת עורכי דין מקרקעין.

Facebook
Twitter
Email
LinkedIn

מאמרים נוספים

מה ההבדל בין תמ"א 38 לתמ"א 38/2

פרויקט התמ"א 38 הפכה לחוד החנית של תחום ההתחדשות העירונית בשנים האחרונות, וחשיבותה מוכרת בערים שונות ברחבי הארץ. ההתחדשות מביאה באופן ישיר לשיפור דרסטי באיכות

קרא עוד »

הפרת הסכם לרכישת דירה

הפרת הסכם לרכישת דירה – ביטול עסקה, פיצויים וסעדים אחרים בשעה טובה חתמתם על הסכם מכר ורכשתם את דירת חלומותיכם. והנה בטרם השלמת העסקה או

קרא עוד »

עו"ד תמ"א 38 תל אביב

עו"ד תמ"א 38 תל אביב בעיות אופציונאליות חשוב לקחת בחשבון כי עלולות להתרחש בעיות ולהתגלות ליקויים במהלך הדרך ועל כן חשוב מאוד לקחת בחשבון את

קרא עוד »

לבדיקת התכנות פרויקט

נא השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

Call Now Button דילוג לתוכן