עורך דין תמא 38 באשדוד - יוזוק מלכין ושות

עו"ד תמ"א 38 באשדוד

עו"ד תמ"א 38 באשדוד אפשרויות הבניה

אם החלטתם לצאת אל הדרך ולחתום על תחילתו של פרויקט כדאי שתכירו את זכויות הבנייה להם אתם זכאים מכוח פרויקט תמ"א 38. אז נכון, עורך דין תמ"א 38 באשדוד ידאג לכל זכויותיכם אך חשוב שתהיו מעורבים במה שמגיע לכם, כך תוכלו במקביל לבחון את יכולתו וטיבו של עורך הדין ובזמן אמת לזהות אי התאמות אם קיימות כאלו, אחרת בדיעבד יהיה לכם קשה עד בלתי אפשרי לשנות את המציאות. על הוועדה המקומית לתכנון ובנייה באשדוד ובכל מקום אחר בארץ, לאשר את אחת מהפרמטרים הבאים או חלק מהם:

חיזוק מבנה ללא תוספות בנייה, סגירה / מילוי של הקומה המפולשת בכדי להקים ולבנות דירות חדשות ולחלופין להרחיב את הדירה שבקומה הראשונה, הקמה של 2 קומות בה יבנו דירות חדשות / הרחבת שטח הקומה מתחת / הקמה של שטח נוסף להקמת 2 דירות חדשות. הקמה של קומה נוספת (שטחה לא עולה על מחצית מהקומה שתחתיה) לבנייה של דירות חדשות או הרחבה של דירות קיימות. חיזוק של המבנה והרחבת הבתים בבניין – חובה להוסיף ממד של 12 מ"ר ברוטו מתוך ה 25 מ"ר ברוטו שזכאית כל דירה.

בנייה של מרפסת באשדוד

בנייה של מרפסת חדשה לדירה. הוספת מעלית בבניין, הוספת שטח חנייה בבניין (שיתופית או חנייה לכל דירה שתירשם בטאבו) וכמובן שכל התוספות מחויבות לעמוד בקנה אחד עם העיצוב הרווח בבניין המדובר. קחו בחשבון כי ישנם פרויקטים אשר מאפשרים הריסה מלאה של הבניין ובנייה מחודשת של בניין בעל קומות רבות יותר בהתאמה לאישורים שניתנים מהוועדה בעירייה המדוברת. כדי לזכות בכמה שיותר שיפורים פר דירה, יש להתמקח אל מול היזם וליצור סיטואציה בה היזם מעניק לדיירים את המקסימום ולא להיפך. חשוב לזכור כי כל יזם ישמח לחסוך על חשבון הדיירים ולהעמיק את הרווח שלו אך כל עוד עורך דין תמ"א 38 מקצועי מנהל עבור הדיירים את המו"מ הרי שהזכייה תהייה שווה – הן עבור הדיירים והן עבור היזם ללא הבדלים.

מה ההבדל בין תמ"א 38/2 לפרוייקט פינוי בינוי?

בתמ"א 38/2 הורסים את המבנים בצורה מבוקרת. ההריסה נעשית על ידי איש מקצוע מיומן ומוסמך. המבנים נבדקים גם לאיתור חומרים מסוכנים שנותרו מאחור.

לעומת זאת, פרויקט פינוי בינוי מבוצע לרוב כאשר יש מצב חירום כמו רעידת אדמה או שריפה המצריכים פינוי אנשים מהמבנה. במקרה זה, ההריסה תיעשה על ידי אנשים לא מאומנים שישתמשו במכונות כבדות כדי לשבור את הקירות והרצפות של הבניין כדי לוודא שניתן לפנותו תוך פחות מ-10 דקות.

כך תשמרו על הזכויות שלכם בתמ"א 38 באשדוד

כיום, על היזם לספק לך ערבות בצורת מכתב או תעודה שלא ישתמשו בשמך, בדמותך, בקולו, בחתימה או בזכויות אחרות שלך ללא הסכמתך בכתב.

כדאי להיעזר באדריכל, שמאי מקרקעין או עורך דין מקרקעין על מנת לוודא שהיזם עומד בכל הכללים והתקנות הנדרשים. אתה יכול גם לבדוק את הפרויקטים הקודמים של היזם כדי לראות כיצד הם טיפלו בפרויקטים דומים.

Facebook
Twitter
Email
LinkedIn

מאמרים נוספים

עו"ד פינוי בינוי בלוד

בדומה לערים רבות אחרות, גם בלוד, פועלים על מנת לקדם פרויקטים של התחדשות עירונית ובין היתר גם פרויקטים של פינוי בינוי. רק לאחרונה אושר בתהליך

קרא עוד »

לבדיקת התכנות פרויקט

נא השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

Call Now Button דילוג לתוכן